Σήμερα ξεκινήσαμε να ανακαλύπτουμε το διάστημα (δυστυχώς δεν θα έχουμε πολύ χρόνο για να το δουλέψουμε διεξοδικά) κάνοντας την αρχή με τον πλανήτη μας, τη Γη.
Αποφασίσαμε να γίνουμε μικροί επιστήμονες και να καταγράφουμε τις παρατηρήσεις μας. Έτσι ξεκινήσαμε τη διερεύνηση (μάθημα) ετοιμάζοντας πρώτα το βιβλίο των παρατηρήσεων για τη Γή.
εικ.1 εικ.2 εικ.3 εικ.4
Κόψαμε, βάψαμε και συρράψαμε το βιβλίο μας. (Δεν μας πήρε πολύ χρόνο γιατί έχουμε γίνει “αστέρια" με το ψαλίδι:)
Στη διερεύνηση αυτή δώσαμε έμφαση σε τρία κυρίως σημεία. Το σχήμα, τη βαρύτητα και την περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της.
Είδαμε σε βίντεο τη Γη και τον τρόπο που περιστρέφεται.
αναπαραστήσαμε με τους εαυτούς μας την περιστροφή και στη συνέχεια μιλήσαμε για το σχήμα της Γης. Κάναμε τους συσχετισμούς με τον κύκλο και είδαμε οτι μια σφαίρα έχει “όγκο”. ( “Είναι πιο μεγάλη από τον κύκλο”= έχει όγκο, στη γλώσσα των παιδιών).
(Την εικόνα με τη Γή τη χρησιμοποιήσαμε κυριώς για να γράψουμε τις λέξεις : Γή και σφαίρα στο βιβλιαράκι μας, εικ.1 και εικ.2)
Αναζητήσαμε κι άλλες σφαίρες στην τάξη μας. Στη συνέχεια ρώτησα τα παιδιά: “Αφού η Γη είναι σφαίρα εμείς γιατί την βλέπουμε επίπεδη;” Χρησιμοποιήσαμε το Google Earth για να δούμε πώς απομακρυνόμενοι από το δρόμο του σχολείου μας (υποθέσαμε οτι ανεβήκαμε σε ένα αερόστατο που μας πήγαινε ψηλά) σταδιακά βγήκαμε από τη Γή. Πώς φαινόταν από το διάστημα ο πλανήτης μας; Όταν, λοιπόν, ένα αντικείμενο είναι τεράστιο θα πρέπει για να καταλάβουμε το σχήμα του να το κοιτάξουμε από πολύ μακρυά.
Μετά αναρρωτηθήκαμε πως γίνεται να σταθεί κάτι πάνω σε μια σφαίρα αφου δεν υπάρχουν γωνίες και άρα εμείς πως στεκόμαστε πάνω στη Γή χωρίς να πέφτουμε; Δοκιμάσαμε, να σταθούν στη μπάλα της τάξης μας μικρά και μεγάλα αντικείμενα, βαρυά και ελαφριά. Έτσι ξεκινήσαμε να μιλάμε για τη βαρύτητα, τη μαγική δύναμη της Γής που τραβάει όλα τα πλάσματα και τα αντικείμενα προς το μέρος της, και να παίζουμε με διάφορα αντικείμενα της αυλής για την καταννοήσουμε.
Κάθε φορά που κάναμε μια καινούργια παρατήρηση τη σημειώναμε στο βιβλίο μας.
Τελειώνοντας τα πειράματά μας, συζητήσαμε στη γωνιά της παρεούλας για τα συμπεράσματα που είχαμε συλλέξει στα βιβλία των παρατηρήσεων.
Η δραστηριότητα αυτή μας πήρε όλη τη μέρα αλλά ήταν πολύπλευρη και έγινε με τη μορφή παιχνιδιού από την αρχή ως το τέλος, οπότε και τα παιδιά δεν κουράστηκαν.
Kαλή εβδομάδα και Κeep walking;)
;