Σήμερα ασχοληθήκαμε με τις έννοιες μισό, τέταρτο και ολόκληρο. Αρχικά διαβάσαμε την παρακάτω ιστορία από το βιβλίο “ Δραστηριότητες για την ανάπτυξη μαθηματικών εννοιών στο νηπιαγωγείο”:
Στα σημεία της ιστορίας όπου προέκυπτε ένας προβληματισμός σε σχέση με τη διαφοροποίηση του μοιράσματος, ρωτούσα τα παιδιά “ εσείς πώς θα τα μοιράζατε;” Στη συνέχεια υποθέσαμε οτι είχαμε μια τούρτα (ένα χαρτινο πιάτο) που έπρεπε να μοιραστεί σε 2 παιδιά αρχικά και στη συνέχεια σε 4. Έτσι μιλήσαμε για το μισό και το τέταρτο. Τα παιδιά έδειξαν ποιά είναι τα 1/4, 2/4, 3/4, 4/4 της τούρτας συμπεράναμε οτι τα 2/4 είναι η μισή τούρτα αλλά οτι το ίδιο είναι και το 1/2, ενώ τέλος είδαμε οτι 4/4 είναι μια ολόκληρη τούρτα.
Ακόμα προβληματιστήκαμε για το πως θα μοιράζαμε μια τούρτα σε 3 παιδιά.
* Απαντήσεις:
- τη χωρίζουμε σε 3 κομμάτια ίσα
- τη χωρίζουμε σε 4/4 και παίρνει ο καθένας από 1/4.
* Και το τέταρτο που περισσεύει τί το κάνουμε παιδιά;
- το τρώει κάποιος άλλος;)
- το φυλάμε για άλλη μέρα;)
(Είναι λάθος οι απαντήσεις οι παραπάνω; Όχι λέω εγώ. Είναι απαντήσεις κοινής λογικής και μάλιστα μαθηματικής. Μια και υπάρχει και ο τομέας των πιθανοτήτων στα μαθηματικά. Έτσι τα μαθηματικά έχουν πιο πολύ ενδιαφέρον άλλωστε και είναι περισσότερο δημιουργικά.
-το κόβουμε και αυτό σε τρία κομμάτια και παίρνει ο καθένας από ένα.
Κι αφού παίξαμε αρκετά με τις έννοιες των κλασμάτων αποφασίσαμε να “στήσουμε” μια πιτσαρία. Έτσι φτιάξαμε χάρτινες πίτσες (εαν προλαβαίναμε-αχ! αυτές οι γιορτές- θα είχαμε φτιάξει και αληθινές πιτσούλες με ελληνικές πίτες και υλικά που θα έφερναν τα παιδιά από το σπίτι τους) με τις γεύσεις που προτιμάει ο καθένας και αύριο θα τις κόψουμε σε τέταρτα για να μπορούν να τις αγοράζουν τα παιδιά-πελάτες:).
ζυμάρι ντομάτες τυρί ζαμπόν
μανιτάρι, σαλάμι, πιπεριά
Καλή εβδομάδα εύχομαι και Keep walking:)
Στα σημεία της ιστορίας όπου προέκυπτε ένας προβληματισμός σε σχέση με τη διαφοροποίηση του μοιράσματος, ρωτούσα τα παιδιά “ εσείς πώς θα τα μοιράζατε;” Στη συνέχεια υποθέσαμε οτι είχαμε μια τούρτα (ένα χαρτινο πιάτο) που έπρεπε να μοιραστεί σε 2 παιδιά αρχικά και στη συνέχεια σε 4. Έτσι μιλήσαμε για το μισό και το τέταρτο. Τα παιδιά έδειξαν ποιά είναι τα 1/4, 2/4, 3/4, 4/4 της τούρτας συμπεράναμε οτι τα 2/4 είναι η μισή τούρτα αλλά οτι το ίδιο είναι και το 1/2, ενώ τέλος είδαμε οτι 4/4 είναι μια ολόκληρη τούρτα.
Ακόμα προβληματιστήκαμε για το πως θα μοιράζαμε μια τούρτα σε 3 παιδιά.
* Απαντήσεις:
- τη χωρίζουμε σε 3 κομμάτια ίσα
- τη χωρίζουμε σε 4/4 και παίρνει ο καθένας από 1/4.
* Και το τέταρτο που περισσεύει τί το κάνουμε παιδιά;
- το τρώει κάποιος άλλος;)
- το φυλάμε για άλλη μέρα;)
(Είναι λάθος οι απαντήσεις οι παραπάνω; Όχι λέω εγώ. Είναι απαντήσεις κοινής λογικής και μάλιστα μαθηματικής. Μια και υπάρχει και ο τομέας των πιθανοτήτων στα μαθηματικά. Έτσι τα μαθηματικά έχουν πιο πολύ ενδιαφέρον άλλωστε και είναι περισσότερο δημιουργικά.
-το κόβουμε και αυτό σε τρία κομμάτια και παίρνει ο καθένας από ένα.
Κι αφού παίξαμε αρκετά με τις έννοιες των κλασμάτων αποφασίσαμε να “στήσουμε” μια πιτσαρία. Έτσι φτιάξαμε χάρτινες πίτσες (εαν προλαβαίναμε-αχ! αυτές οι γιορτές- θα είχαμε φτιάξει και αληθινές πιτσούλες με ελληνικές πίτες και υλικά που θα έφερναν τα παιδιά από το σπίτι τους) με τις γεύσεις που προτιμάει ο καθένας και αύριο θα τις κόψουμε σε τέταρτα για να μπορούν να τις αγοράζουν τα παιδιά-πελάτες:).
ζυμάρι ντομάτες τυρί ζαμπόν
μανιτάρι, σαλάμι, πιπεριά
Καλή εβδομάδα εύχομαι και Keep walking:)