Ημέρα της Γης σήμερα και το θέμα μας είναι τόσο σχετικό μια και οι πεταλούδες, για τις οποίες μιλάμε τις τελευταίες ημέρες, κινδυνεύουν. Μπορούμε να σκεφτούμε τους λόγους; Με αυτό το ερώτημα ολοκληρώσαμε την ενότητα για τις πεταλούδες και για την απάντησή του μας βοήθησε το παρακάτω εποπτικό.
όπως και η επίσκεψή μας σε αυτή τη σελίδα στο e-bay (εμπόριο πεταλούδας για συλλέκτες).
Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς τα παιδιά για να προστατέψουμε τις πεταλούδες;
Βάζουμε τα παιδιά να μας υπαγορέψουν συνθήματα για την προστασία της πεταλούδας και μετά φτιάχνουμε καπέλα με του σύνθημα του καθένα γραμμένο επάνω.
Τελειώσαμε παίζοντας ένα επιτραπέζιο.
Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες-προστασίας της πεταλούδας. Βάζουν το διακριτικό της ομάδας τους στην έναρξη. Ο πρώτος ρίχνει το ζάρι. Για να προχωρήσει, όμως, θα πρέπει να πάρει μία κάρτα-φύλλο την οποία διαβάζει η νηπιαγωγός. Είναι ένα επίθετο και το παιδί θα πρέπει να βρει ένα ουσιαστικό που να ταιριάζει με αυτό π.χ ξινός – ξινό πορτοκάλι. Κανόνες: Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε την ίδια λέξη για διαφορετικά επίθετα, να μιλήσει κάποιος άλλος από την ομάδα ή την αντίπαλη, ο πληθυντικός αριθμός επιτρέπεται, ενώ για να έχει περισσότερο ενδιαφέρον η κάθε ομάδα θα πρέπει να φέρει τον ακριβή αριθμό με το ζάρι για να πατήσει στο τέλος. Έτσι, αν η ομάδα της φωτογραφίας που είναι κοντά το τέρμα έφερνε “έξι” θα μετράγαμε τέσσερις θέσεις μπροστά και δύο πίσω;). Ποιά ομάδα προστασίας θα τα καταφέρει πρώτη;
Εκτυπώστε το παραπάνω σε Α3 και πλαστικοποιείστε το. Τα φύλλα εγώ τα έκανα ψηφιακά, όμως μπορείτε κάλλιστα να τα κόψετε από κάνσον και να γράψετε επάνω τα επίθετα που θέλετε εσείς. Η πάλι μπορείτε να το φτιάξετε με αντίθετα, υποκοριστικά, λέξεις που ομοιοκαταληκτούν κτλ.
Και έτσι για να θυμόμαστε οτι όλα μπορούν να γίνουν όταν τα προσπαθούμε σαν ομάδα, θα τελειώσουμε χιουμοριστικά.
Keep walking xxx