Κάποια μέρα της προηγούμενης εβδομάδας ο Γιώργος έφερε στην τάξη ένα υπέροχο βιβλίο το οποίο αποφάσισα οτι θα αποτελούσε το επίκεντρο της ενασχόλησης μας όταν θα μιλούσαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά.
Πρόκειται για το,
το οποίο μου άρεσε γιατί η γραφή του είναι αρκετά “τηλεοπτική”. Δηλαδή, διαβάζοντάς το είναι σαν να παρακολουθείς επεισόδιο παιδικής σειράς;). Ειδικά ή αδερφή του μικρού ήρωα είναι κορυφαία.
Υπόθεση: Όλα ξεκινούν όταν ο Γιώργος μαθαίνει απ’ τον μπαμπά του έναν παλιό μύθο: στην άκρη κάθε ουράνιου τόξου υπάρχει, λένε, ένα τσουκάλι γεμάτο χρυσάφι. Αν καταφέρεις να φας το ουράνιο τόξο, ο θησαυρός γίνεται δικός σου για πάντα.
Ξαφνικά ο Γιώργος θέλει να καταβροχθίσει ένα ουράνιο τόξο! Μαζί λοιπόν με την αδερφή του και τον Τρύφωνα –ένα κατοικίδιο έκπληξη– ξεκινούν να βρουν ένα. Δεν απομακρύνονται πολύ. Ανακαλύπτουν ένα ουράνιο τόξο στην κουζίνα τους: όλα τα πολύχρωμα φρούτα και τα λαχανικά που υπάρχουν στο ψυγείο, κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί, μοβ, μπλε, πράσινα, άσπρα. Θα φάει αυτά και θα περιμένει.
Άραγε θα γίνει πλούσιος όπως του υποσχέθηκε ο μπαμπάς;
Μια πολύχρωμη ιστορία για τη σωστή διατροφή και την ανεκτίμητη για την υγεία μας αξία των φρούτων και των λαχανικών.
Με αφορμή, λοιπόν, την ιστορία χωριστήκαμε σε χρωματικές ομάδες και ζωγραφίσαμε φρούτα και λαχανικά της ομάδας μας.
Έτσι, φτιάξαμε το δικό μας ουράνιο τόξο των φρούτων και των λαχανικών και το βάλαμε στον τοίχο για να μην ξεχνάμε να καταβροχθίζουμε ένα καθημερινά.
Φυσικά, κάναμε και παιχνίδια μαθηματικών όπως,
ομαδοποιήσεις:
μετρήσεις βάρους:
τις οποίες ταξινομήσαμε
αλλά προσεγγίσαμε και την έννοια του όγκου χρησιμοποιώντας γάλα (άσπρο νερό;) όταν μαθαίναμε για τα γαλακτοκομικά.
Για να κατανοήσουν τα παιδιά οτι ο όγκος ενός δοχείο εξαρτάται από τις διαστάσεις του τους ζητάω αρχικά να συγκρίνουν το Β με το Γ, (έχουν το ίδιο ύψος αλλά διαφέρουν στο φάρδος και το φαρδύτερο χωράει περισσότερο γάλα)
και μετά το Α με το Γ (έχουν το ίδιο φάρδος αλλά διαφέρουν στο ύψος και το ψηλότερο χωράει περισσότερο γάλα). Επισημαίνουμε κάθε φορά τις ομοιότητες και τις διαφορές των μπουκαλιών. Και στις δύο περιπτώσεις το Γ χωράει λιγότερο γάλα.
Στη συνέχεια, συγκρίνοντας το Α με το Β, τα ρώτησα: “Ελάτε να συγκρίνουμε αυτά τα δυο μπουκάλια. Έχουν την ίδια ποσότητα γάλατος ή κάποιο έχει περισσότερη και το άλλο λιγότερη;” Αν κάνετε παρόμοια άσκηση με τα παιδιά μην ρωτήσετε “ Ποιο από τα δύο μπουκάλια έχει το περισσότερο γάλα και ποιο το λιγότερο” γιατί αυτή η ερώτηση δεν οδηγεί σε σωστό προβληματισμό. Είναι σαν να προδιαγράφετε οτι κάποιο έχει περισσότερη ποσότητα και τα παιδιά αυτομάτως απαντάνε το ψηλότερο μπουκάλι για λόγους που όλοι γνωρίζουμε από την ψυχολογία ανάπτυξης. Όχι οτι πάλι δεν θα δώσουν την απάντηση του “ψηλού μπουκαλιού” όμως θα είναι περισσότερα εκείνα που θα προβληματιστούν πριν απαντήσουν και αυτό είναι εκείνο που θέλουμε να συμβεί(σημείωση από δική μου εμπειρία). Άλλωστε, μέσα από τις αρχικές συγκρίσεις έχουμε ήδη οδηγήσει την σκέψη τους προς σ΄αυτόν τον προβληματισμό και είναι κρίμα να τα μπερδέψουμε τώρα.
Παρακάτω βλέπετε την προσπάθεια του μικρού μου να αιτιολογήσει το γιατί πιστεύει οτι έχουν την ίδια ποσότητα. Οπότε μου δείχνει πως το ένα είναι μεν ψηλό, όμως το άλλο είναι πιο φαρδύ.
Επαληθεύουμε, (αδειάζουμε το κοντό δοχείο και το γεμίζουμε με το περιεχόμενο του ψηλού. Εαν φτάσει στη γραμμή σημαίνει οτι έχουν την ίδια ποσότητα )και παρατηρούμε οτι όντως έτσι είναι. Άρα πιάνουν τον ίδιο χώρο απλά “ο χώρος στο Α πηγαίνει προς τα πάνω ενώ στο Β είναι απλωμένος στα πλάγια”- εξήγηση πάρα πολύ σωστή;).
Και φυσικά, οι πρωτεϊνες δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το πρόγραμμά μας μιας και είχαμε Τσικνοπέμπτη, οπότε καταλάβαμε πόσο σημαντικές και νόστιμες είναι
…αλλά και πόσο βοηθούν στον συλλαβισμό;)
Και μετά από αυτή την “χορταστική” ανάρτηση ας κουνηθούμε και λίγο να φύγουν οι θερμίδες. Οπότε Keep walking xxx
Πρόκειται για το,
το οποίο μου άρεσε γιατί η γραφή του είναι αρκετά “τηλεοπτική”. Δηλαδή, διαβάζοντάς το είναι σαν να παρακολουθείς επεισόδιο παιδικής σειράς;). Ειδικά ή αδερφή του μικρού ήρωα είναι κορυφαία.
Υπόθεση: Όλα ξεκινούν όταν ο Γιώργος μαθαίνει απ’ τον μπαμπά του έναν παλιό μύθο: στην άκρη κάθε ουράνιου τόξου υπάρχει, λένε, ένα τσουκάλι γεμάτο χρυσάφι. Αν καταφέρεις να φας το ουράνιο τόξο, ο θησαυρός γίνεται δικός σου για πάντα.
Ξαφνικά ο Γιώργος θέλει να καταβροχθίσει ένα ουράνιο τόξο! Μαζί λοιπόν με την αδερφή του και τον Τρύφωνα –ένα κατοικίδιο έκπληξη– ξεκινούν να βρουν ένα. Δεν απομακρύνονται πολύ. Ανακαλύπτουν ένα ουράνιο τόξο στην κουζίνα τους: όλα τα πολύχρωμα φρούτα και τα λαχανικά που υπάρχουν στο ψυγείο, κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί, μοβ, μπλε, πράσινα, άσπρα. Θα φάει αυτά και θα περιμένει.
Άραγε θα γίνει πλούσιος όπως του υποσχέθηκε ο μπαμπάς;
Μια πολύχρωμη ιστορία για τη σωστή διατροφή και την ανεκτίμητη για την υγεία μας αξία των φρούτων και των λαχανικών.
Με αφορμή, λοιπόν, την ιστορία χωριστήκαμε σε χρωματικές ομάδες και ζωγραφίσαμε φρούτα και λαχανικά της ομάδας μας.
Έτσι, φτιάξαμε το δικό μας ουράνιο τόξο των φρούτων και των λαχανικών και το βάλαμε στον τοίχο για να μην ξεχνάμε να καταβροχθίζουμε ένα καθημερινά.
Φυσικά, κάναμε και παιχνίδια μαθηματικών όπως,
ομαδοποιήσεις:
μετρήσεις βάρους:
τις οποίες ταξινομήσαμε
αλλά προσεγγίσαμε και την έννοια του όγκου χρησιμοποιώντας γάλα (άσπρο νερό;) όταν μαθαίναμε για τα γαλακτοκομικά.
Για να κατανοήσουν τα παιδιά οτι ο όγκος ενός δοχείο εξαρτάται από τις διαστάσεις του τους ζητάω αρχικά να συγκρίνουν το Β με το Γ, (έχουν το ίδιο ύψος αλλά διαφέρουν στο φάρδος και το φαρδύτερο χωράει περισσότερο γάλα)
και μετά το Α με το Γ (έχουν το ίδιο φάρδος αλλά διαφέρουν στο ύψος και το ψηλότερο χωράει περισσότερο γάλα). Επισημαίνουμε κάθε φορά τις ομοιότητες και τις διαφορές των μπουκαλιών. Και στις δύο περιπτώσεις το Γ χωράει λιγότερο γάλα.
Στη συνέχεια, συγκρίνοντας το Α με το Β, τα ρώτησα: “Ελάτε να συγκρίνουμε αυτά τα δυο μπουκάλια. Έχουν την ίδια ποσότητα γάλατος ή κάποιο έχει περισσότερη και το άλλο λιγότερη;” Αν κάνετε παρόμοια άσκηση με τα παιδιά μην ρωτήσετε “ Ποιο από τα δύο μπουκάλια έχει το περισσότερο γάλα και ποιο το λιγότερο” γιατί αυτή η ερώτηση δεν οδηγεί σε σωστό προβληματισμό. Είναι σαν να προδιαγράφετε οτι κάποιο έχει περισσότερη ποσότητα και τα παιδιά αυτομάτως απαντάνε το ψηλότερο μπουκάλι για λόγους που όλοι γνωρίζουμε από την ψυχολογία ανάπτυξης. Όχι οτι πάλι δεν θα δώσουν την απάντηση του “ψηλού μπουκαλιού” όμως θα είναι περισσότερα εκείνα που θα προβληματιστούν πριν απαντήσουν και αυτό είναι εκείνο που θέλουμε να συμβεί(σημείωση από δική μου εμπειρία). Άλλωστε, μέσα από τις αρχικές συγκρίσεις έχουμε ήδη οδηγήσει την σκέψη τους προς σ΄αυτόν τον προβληματισμό και είναι κρίμα να τα μπερδέψουμε τώρα.
Παρακάτω βλέπετε την προσπάθεια του μικρού μου να αιτιολογήσει το γιατί πιστεύει οτι έχουν την ίδια ποσότητα. Οπότε μου δείχνει πως το ένα είναι μεν ψηλό, όμως το άλλο είναι πιο φαρδύ.
Επαληθεύουμε, (αδειάζουμε το κοντό δοχείο και το γεμίζουμε με το περιεχόμενο του ψηλού. Εαν φτάσει στη γραμμή σημαίνει οτι έχουν την ίδια ποσότητα )και παρατηρούμε οτι όντως έτσι είναι. Άρα πιάνουν τον ίδιο χώρο απλά “ο χώρος στο Α πηγαίνει προς τα πάνω ενώ στο Β είναι απλωμένος στα πλάγια”- εξήγηση πάρα πολύ σωστή;).
Και φυσικά, οι πρωτεϊνες δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το πρόγραμμά μας μιας και είχαμε Τσικνοπέμπτη, οπότε καταλάβαμε πόσο σημαντικές και νόστιμες είναι
…αλλά και πόσο βοηθούν στον συλλαβισμό;)
Και μετά από αυτή την “χορταστική” ανάρτηση ας κουνηθούμε και λίγο να φύγουν οι θερμίδες. Οπότε Keep walking xxx