Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Μαρτάκια

                             Image1

 

                       “Μαρτάκια” σήμερα για να υποδεχτούμε την αυριανή μέρα πανέτοιμοι;)

Φέτος τα φτιάξαμε με χρωματισμένα μακαρόνια για να συνδυαστεί και με μια μαθηματική δραστηριότητα αλληλουχίας.

                                    P2290314

P2290313

P2290317

Και του χρόνου μικρούτσικα χεράκια!

Ακούσαμε και σιγοτραγουδήσαμε το υπέροχο τραγούδι “Μια Κυριακή του Μάρτη”

σε στίχους Ν. Γκάτσου και μουσική του Λ. Κηλαηδόνη. Τραγουδάει η Δήμητρα Γαλάνη.

Keep walking xxx

 

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Αμυγδαλιές

                                                    aetge                                                  

           Σήμερα μιλήσαμε για τον μύθο της αμυγδαλιάς μιας και οι αμυγδαλιές έχουν ανθίσει.

 

 

Και φυσικά φτιάξαμε και τις δικές μας,

 

         P2280306     P2280309

 

Image2

Πάνω στα ανθρωπάκια κολλήσαμε τα μουτράκια μας. Έτσι ο καθένας αγκάλιασε την αμυγδαλιά του, όπως έκανε και ο Δημοφώντας στο μύθο και εκείνη…

                             P2280312

                                                         άνθισε!

 

Keep walking xxx

 

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

Νόαμ Τσόμσκι: Δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης

                    image

       Ανάρτηση που αναδημοσιεύω ως έχει, από το πολύ όμορφο μπλόγκ http://www.mamasofia.com/. Διδακτικό και χρήσιμο με την υπογραφή του Νόαμ Τσόμσκι.

1. Η τεχνική της διασκέδασης

Πρωταρχικό στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου, η τεχνική της διασκέδασης συνίσταται στη στροφή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και από τις μεταλλαγές που αποφασίστηκαν από τις πολιτικές και οικονομικές ελίτ, δι’ενός αδιάκοπου καταιγισμού διασκεδαστικών και ασήμαντων λεπτομερειών. Η τεχνική της διασκέδασης είναι επίσης απαραίτητη για να αποτραπεί το κοινό από το να ενδιαφερθεί για ουσιαστικές πληροφορίες στους τομείς της επιστήμης, της οικονομία, της ψυχολογίας, της νευροβιολογίας και της κυβερνητικής. «Κρατήστε αποπροσανατολισμένη την προσοχή του κοινού, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμαλωτισμένη σε θέματα χωρίς καμιά πραγματική σημασία.

Κρατήστε το κοινό απασχολημένο, απασχολημένο, απασχολημένο, χωρίς χρόνο για να σκέφτεται· να επιστρέφει κανονικά στη φάρμα με τα άλλα ζώα». Απόσπασμα από το Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους.

2. Η τεχνική της δημιουργίας προβλημάτων, και στη συνέχεια παροχής των λύσεων

Αυτή η τεχνική ονομάζεται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Πρώτα δημιουργείτε ένα πρόβλημα, μια «έκτακτη κατάσταση» για την οποία μπορείτε να προβλέψετε ότι θα προκαλέσει μια συγκεκριμένη αντίδραση του κοινού, ώστε το ίδιο να ζητήσει εκείνα τα μέτρα που εύχεστε να το κάνετε να αποδεχτεί. Για παράδειγμα: αφήστε να κλιμακωθεί η αστική βία, ή οργανώστε αιματηρές συμπλοκές, ώστε το κοινό να ζητήσει τη λήψη μέτρων ασφαλείας που θα περιορίζουν τις ελευθερίες του. Ή, ακόμη: δημιουργήστε μια οικονομική κρίση για να κάνετε το κοινό να δεχτεί ως αναγκαίο κακό τον περιορισμό των κοινωνικών δικαιωμάτων και την αποδόμηση των δημοσίων υπηρεσιών.

3. Η τεχνική της υποβάθμισης

Για να κάνει κάποιος αποδεκτό ένα απαράδεκτο μέτρο, αρκεί να το εφαρμόσει σταδιακά κατά «φθίνουσα κλίμακα» για μια διάρκεια 10 ετών. Μ’ αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν ριζικά νέες κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός) στις δεκαετίες του 1980 και 1990. Μαζική ανεργία, αβεβαιότητα, «ευελιξία», μετακινήσεις, μισθοί που δεν διασφαλίζουν πια ένα αξιοπρεπές εισόδημα· τόσες αλλαγές, που θα είχαν προκαλέσει επανάσταση, αν είχαν εφαρμοστεί αιφνιδίως και βίαια.

4. Η στρατηγική της αναβολής

Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσετε ως «οδυνηρή αλλά αναγκαία», αποσπώντας την συναίνεση του κοινού στο παρόν, για την εφαρμογή της στο μέλλον. Είναι πάντοτε πιο εύκολο να αποδεχτεί κάποιος αντί μιας άμεσης θυσίας μια μελλοντική. Πρώτ’ απ’όλα, επειδή η προσπάθεια δεν πρέπει να καταβληθεί άμεσα. Στη συνέχεια, επειδή το κοινό έχει πάντα την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «όλα θα πάνε καλύτερα αύριο» και ότι μπορεί, εντέλει, να αποφύγει τη θυσία που του ζήτησαν. Τέλος, μια τέτοια τεχνική αφήνει στο κοινό ένα κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να συνηθίσει στην ιδέα της αλλαγής, και να την αποδεχτεί μοιρολατρικά, όταν κριθεί ότι έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για την τέλεσή της.

5. Η στρατηγική του να απευθύνεσαι στο κοινό σαν να είναι μωρά παιδιά

Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό χρησιμοποιούν έναν αφηγηματικό λόγο, επιχειρήματα, πρόσωπα και έναν τόνο ιδιαιτέρως παιδικό, εξουθενωτικά παιδιάστικο, σαν να ήταν ο θεατής ένα πολύ μικρό παιδί ή σαν να ήταν διανοητικώς ανάπηρος. Όσο μεγαλύτερη προσπάθεια καταβάλλεται να εξαπατηθεί ο θεατής, τόσο πιο παιδιάστικος τόνος υιοθετείται από τον διαφημιστή. Γιατί; "Αν -ο διαφημιστής- απευθυνθεί σε κάποιον σαν να ήταν παιδί δώδεκα ετών, τότε είναι πολύ πιθανόν να εισπράξει, εξαιτίας του έμμεσου και υπαινικτικού τόνου, μιαν απάντηση ή μιαν αντίδραση τόσο απογυμνωμένη από κριτική σκέψη, όσο η απάντηση ενός δωδεκάχρονου παιδιού". Απόσπασμα από το "Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους"

6. Η τεχνική του να απευθύνεστε στο συναίσθημα μάλλον παρά στη λογική

Η επίκληση στο συναίσθημα είναι μια κλασική τεχνική για να βραχυκυκλωθεί η ορθολογιστική ανάλυση, επομένως η κριτική αντίληψη των ατόμων. Επιπλέον, η χρησιμοποίηση του φάσματος των αισθημάτων επιτρέπει να ανοίξετε τη θύρα του ασυνείδητου για να εμφυτεύσετε ιδέες, επιθυμίες, φόβους, παρορμήσεις ή συμπεριφορές...

7. Η τεχνική του να κρατάτε το κοινό σε άγνοια και ανοησία

Συνίσταται στο να κάνετε το κοινό να είναι ανίκανο να αντιληφθεί τις τεχνολογίες και τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιείτε για την υποδούλωσή του. «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι πιο φτωχή, ώστε η τάφρος της άγνοιας που χωρίζει τις κατώτερες τάξεις από τις ανώτερες τάξεις να μη γίνεται αντιληπτή από τις κατώτερες». Απόσπασμα από το «Ὀπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».

8. Η τεχνική του να ενθαρρύνεις το κοινό να αρέσκεται στη μετριότητα

Συνίσταται στο να παρακινείς το κοινό να βρίσκει «cool» ό,τι είναι ανόητο, φτηνιάρικο και ακαλλιέργητο.

9. Η τεχνική του να αντικαθιστάς την εξέγερση με την ενοχή

Συνίσταται στο να κάνεις ένα άτομο να πιστεύει ότι είναι το μόνο υπεύθυνο για την συμφορά του, εξαιτίας της διανοητικής ανεπάρκειάς του, της ανεπάρκειας των ικανοτήτων του ή των προσπαθειών του. Έτσι, αντί να εξεγείρεται εναντίον του οικονομικού συστήματος, απαξιώνει τον ίδιο τον εαυτό του και αυτο-ενοχοποιείται, κατάσταση που περιέχει τα σπέρματα της νευρικής κατάπτωσης, η οποία έχει μεταξύ άλλων και το αποτέλεσμα της αποχής από οποιασδήποτε δράση. Και χωρίς τη δράση, γλιτώνετε την επανάσταση!..

10. Η τεχνική του να γνωρίζεις τα άτομα καλύτερα από όσο γνωρίζουν τα ίδια τον εαυτό τους

Στη διάρκεια των τελευταίων πενήντα ετών, οι κατακλυσμιαία πρόοδος της επιστήμης άνοιξε μια ολοένα και πιο βαθειά τάφρο ανάμεσα στις γνώσει του ευρέως κοινού και στις γνώσεις που κατέχουν και χρησιμοποιούν οι ιθύνουσες ελίτ. Χάρη στη βιολογία, τη νευροβιολογία και την εφαρμοσμένη ψυχολογία, το «σύστημα» έφτασε σε μια εξελιγμένη γνώση του ανθρώπινου όντος, και από την άποψη της φυσιολογίας και από την άποψη της ψυχολογίας. Το σύστημα έφτασε να γνωρίζει τον μέσο άνθρωπο καλύτερα απ’όσο γνωρίζει ο ίδιος τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων, το σύστημα ασκεί έναν πολύ πιο αυξημένο έλεγχο και επιβάλλεται με μια μεγαλύτερη ισχύ επάνω στα άτομα απ’όσο τα άτομα στον ίδιο τον εαυτό τους..

Keep walking xxx

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Χαρταετοί

                                                      610051
Οι φετινοί μας χαρταετοί βασίστηκαν στη λογική των Ιαπωνικών χαρταετών με τις διάφορες φιγούρες. Μόνο που εμείς τα κάναμε πιο παιδικά.
Τίγκερμπελ για τα κορίτσια και εξωγήϊνοι για τα αγόρια.

P2230280  P2230282
P2230284  P2230283

Image2 (2)Image6  zdfvσάρωση0029

Είδαμε και τα παρακάτω βιντεάκια και συζητήσαμε για τις συμπεριφορές και τα συναισθήματα των ηρώων.


Keep walking;)

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Εναλλακτική Κυρά-Σαρακοστή

                                               Image5        
Φτιάξαμε και για φέτος την Κυρά-Σαρακοστή μόνο που επηρεαστήκαμε λίγο από την ενότητα των συναισθημάτων. Σκεφτόμενοι, λοιπόν, οτι η καημένη η κυρά-Σαρακοστή δεν θα νιώθει και τόσο όμορφα χωρίς στόμα, με δεμένα χέρια και κομμένα πόδια είπαμε να την αλλάξουμε λιγάκι:).
Έτσι της φτιάξαμε ένα ωραίο μεγάλο χαμόγελο, όχι για να τρώει, αλλά για να χαίρεται με τη νηστεία που ακολουθεί. Στα χέρια της κρατάει ένα καλαθάκι γεμάτο με νηστίσιμα φαγητά και επτά παπαρούνες. Μία για κάθε εβδομάδα της Σαρακοστής. Κάθε φορά που θα περνάει μία εβδομάδα θα κολλάμε την παπαρούνα στα μαλλιά της. Έτσι, όταν θα τελειώσει η Σαρακοστή η κυρά μας θα έχει ένα κατακκόκινο στεφάνι στα μαλλιά σύμβολο της Ανάστασης που περιμένουμε.
Την ζωγραφίσαμε όλοι από λίγο,
P2210241P2210243P2210244
ετοιμάσαμε το καλαθάκι της (μισό κυπελάκι από γιαούρτι ντυμένο με γκοφρέ),
P2210242
και αφού την κολλήσαμε στον τοίχο μας παίξαμε το “μαγαζάκι της Κυρά-Σαρακοστής”.
Είχα φτιάξει έναν τιμοκατάλογο με διάφορα φαγητά. Ένα κορίτσι έκανε την κυρά-Σαρακοστή και οι υπολοιποι ήταν οι πελάτες. Οι πελάτες που έρχονταν στο μαγαζί  σε ζευγάρια, έπρεπε να διαλέξουν νηστίμα φαγητά από τον κατάλογο γιατί μόνο αυτά σέρβιρε στο μαγαζί της η Κυρά Σαρακοστή.

             P2210245 P2210259
Μετά την παραγγελία, η κυρά Σαρακοστή τα μαγείρευε και τα σέρβιρε στον καθένα στο πιάτο του. Οι πελάτες έπρεπε να “φάνε” (να γράψουν τό όνομά του πάνω στο καρτελάκι)το φαγητό  και στη συνέχεια να “πληρώσουν”(να επιστρέψουν τα καρτελάκια τους γραμμένα). την Κυρά Σαρακοστή. Η τελευταία, έβαζε τα καρτελάκια στο καλαθάκι της Κυρά Σαρακοστής που ετοιμάσαμε πριν.
            P2210246P2210252       
            P2210249P2210250










P2210260 Image3 re6yw rfthd rtyw ghcgh

Εμείς σήμερα φτιάξαμε και νηστίσιμα ελιοπιτάκια. Τη συνταγή θα βρείτε εδώ.
P2220269καθαρίσαμε τις ελιές από τα κουκούτσια…
P2220271       P2220272ζυμώσαμε…
P2220275 ψήσαμε…P2220277ΦΑΓΑΜΕ;)

(Άμα φορτώσει σήμερα η ανάρτηση με τόσες φωτογραφίες γράψτε μου!)
Keep walking xxx

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Μαρκησίες και πουλιά του παραδείσου

        Σήμερα, μιλήσαμε για τις μάσκες. Είπαμε οτι με τις μάσκες οι άνθρωποι ήθελαν να κρύψουν τα πραγματικά τους συναισθήματα (φόβος, χαρά, λύπη, ντροπή) αλλά και να προσποιηθούν οτι είναι κάποιοι άλλοι, κυριώς όταν τις χρησιμοποιούσαν στο θέατρο.
Είδαμε μάσκες από διάφορες χώρες του κόσμου, τις περιγράψαμε και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε ποιά συναισθήματα αντανακλούσε η κάθε μία.
P2200227 maskes maskes1
Από τη μία άκρη της Γής ως την άλλη ο άνθρωπος όπου και να ζούσε κατασκεύαζε μάσκες. Αυτό είναι ένα στοιχείο τόσο συνυφασμένο με την ανθρώπινη φύση που ξεπερνάει λαούς και πολιτισμούς. Και αυτό είναι που θα πρέπει τα παιδιά να καταννοήσουν.
Αφού μιλήσαμε για τις μάσκες είπαμε να φτιάξουμε και τις δικές μας μεταμφιέσεις.
                 P2200236  P2200239


  Α! Να μην ξεχάσω και τον Κ. Κοκκαλάκη μας ;)

                                         P2200234

Αυτά σας έχω για σήμερα, Keep walking:)