Τα πράγματα είναι δύσκολα για τα φυτά τον χειμώνα. Κάποια δεν αντέχουν και αναγκάζονται να μείνουν χωρίς φύλλα για να μπορέσουν να αντέξουν το κρύο. Όμως τι γίνεται με εκείνα τα μικρά σποράκια που τα έχει σκεπάσει το χιόνι; Πως περνάνε τις κρύες ημέρες του χειμώνα; Ονειρεύονται! Έτσι τουλάχιστον μας λέει ο Τέλλος Άγρας στο ποίημά του;). Και μπήκαμε στην διαδικασία να φανταστούμε τι θα ονειρευόμασταν εμείς αν ήμασταν μικροί σπόροι κάτω από ένα χιονένιο σεντόνι.
Βασικό θέμα συζήτησης που αφορά στον χειμώνα είναι και οι τρόποι που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να ζεσταθούν.
Πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε για το θέμα χωριστήκαμε σε ζευγάρια και το κάθενα πήρε από ένα σακουλάκι διαφανές μέσα στο οποίο έβαλα ένα παγάκι. Στόχος ήταν να σκεφτούν και να προσπαθήσουν να λιώσουν το παγάκι γρηγορότερα από τις άλλες ομάδες.
Να μερικοί τρόποι που εφάρμοσαν τα παιδιά:
καλοριφέρ ήλιος
Έτσι παρατηρώντας τις ενέργειές μας καταλήξαμε και στα ανάλογα συμπεράσματα. (η κάυση κάποιων υλικών (πετρέλαιο/ ξύλα/κάρβουνο), ο ήλιος και η τριβή μπορούν να παράγουν θερμότητα). Από εκεί και ακολουθώντας τις απορίες των παιδιών, μιλήσαμε για μέσα θέρμανσης και τρόπους παραγωγής της θερμότητας μέσω της καύσης.
Όμως δεν ξεχάσαμε να πούμε οτι και τα ρούχα μας παίζουν σημαντικό ρόλο στο να μένουμε ζεστοί τον χειμώνα. Με τη βοήθεια ενός ζαριού προσπαθήσαμε να φορέσουμε τα γάντια στα χεράκια πριν τα καταφέρει η αντίπαλη ομάδα.
Και φυσικά πάντα υπάρχει καιρός για λίγο σκι τον χειμώνα. Άραγε ποιός από τους σκιέρ έχει να διανύσει την μικρότερη διαδρομή; Οι υποθέσεις καταγράφονται όπως και οι αιτιολογήσεις τους ( οι κύκλοι είναι πιο μικροί εδώ, κάνει τις λιγότερες κινήσεις, είναι ίσιες οι γραμμές και θα φθάσει γρηγορότερα κτλ).
Επαληθεύουμε και βγάζουμε συμπεράσματα παρατηρώντας τις γραμμές. Οι συγκρίσεις είναι:
-διαδρομές με ευθείες (μεταξύ τους)
-διαδρομές με καμπύλες (μεταξύ τους)
- ευθείες διαδρομές, με καμπύλες
Και επειδή χιόνι δεν έχουμε το καλό το παλικάρι…ξέρει να περάσει κι αλλιώς καλά;)
Αυτά για τον φετινό χειμώνα. Καλό μήνα και Keep walking xxx