Ο εορτασμός της 17 Νοέμβρη είναι για το νηπιαγωγείο μια θαυμάσια ευκαιρία για να προσεγγίσουν τα παιδιά τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας.
Η εξιστόρηση των γεγονότων και η παρακολούθηση σχετικών με την ημέρα βίντεο είναι λογικό να γεννήσουν κάποια “γιατί” στα παιδιά. Βέβαια είναι πολύ δύσκολο να εξηγήσεις τον ανθρώπινο παραλογισμό σε τόσο μικρά παιδιά όμως είναι αναγκαίο να τους εξηγήσεις τις διαφορές που υπάρχουν σε κάθε κατάσταση ώστε να είναι αναγνωρίσιμες μελλοντικά.
Υλικό για συζήτηση:
Φτιάξτε καρτέλες που να δείχνουν στάσεις και αντιδράσεις και στις δύο συνθήκες και ζητήστε από τα παιδιά να τοποθετήσουν την κάθε καρτέλα στην ανάλογη συνθήκη.
Εμείς φτιάξαμε ατομικά κολάζ χρησιμοποιώντας τις παραπάνω εικόνες…
…και μία πινακίδα για τον κ. Κοκκαλάκη!
Διαβάστε, επίσης, και το κλασικό αλλά πολύ ωραίο βιβλίο της Φακίνου “Το μεγάλο ταξίδι του Μελένιου”,εκδ Καστανιώτη όπου εκεί σταθείτε με τα παιδιά στα συναισθήματα που νιώθουν οι ήρωες και πως αυτά τους κάνουν να συμπεριφέρονται (θάρρος, φόβος, ελπίδα, λύπη κ.α) αλλά και πώς ανατρέπονται καταπιεστικές καταστάσεις.
Μπορείτε να μεγενθύνετε και να πλαστικοποιήσετε τις εικόνες των ηρώων και να παίξετε την ιστορία στο κουκλοθέατρο ή να κάνετε δραματοποίηση βάζοντάς τες πάνω στις μπλούζες των παιδιών/ηθοποιών.
Ακόμη μπορείτε να φτιάξετε το κολάζ της πρώτης εικόνας από το βιβλίο της Βαρδάκου Σταυρούλας, “Οι χειροτεχνίες μου για το Νηπιαγωγείο”, εκδ. Παπαδόπουλος αλλά και την προγραφική άσκηση με βάση το ποίημα της δεύτερης εικόνας από το βιβλίο της Εύης Τσιτιρίδου-Χριστοφορίδου “Εδώ Προνήπιο!”, εκδ Παπαδόπουλος.
Φιλιά, Keep walking