Συνεχίζουμε με τα ελληνικά χριστουγεννιάτικα έθιμα περνώντας στα ρόδια.
Μία από τις δραστηριότητες που κάναμε ήταν οι πίνακες με ροδοπιτσιλιές που φτιάχνονται ως εξής: διπλώνουμε ένα χαρτί στη μέση, το ανοίγουμε βάζουμε σε ένα σημείο το ροδοσποράκι μετά κλείνουμε και το χτυπάμε από πάνω γρήγορα και απότομα με ένα ξύλινο τουβλάκι. Μία λέξη: ΧΑ-ΜΟΣ! Διασκεδαστική δραστηριότητα για τις βροχερές μέρες.
Καθώς τα έργα των παιδιών θα στεγνώνουν θα παρατηρήσουμε κάτι μαγικό. Το ροζ χρώμα από το ζουμί του ροδιού αρχίζει σιγά σιγά να γίνεται μωβ. Όταν θα είναι εντελώς στεγνά βάλτε τα παιδιά να φτιάξουν το περίγραμμα των σχεδίων που σχηματίστηκαν με μωβ, μπλε ή μαύρο χρώμα. Έτσι, θα δημιουργηθούν οι πίνακές μας. Ύστερα το μόνο που χρειάζεται είναι να αφήσουμε την φαντασία μας ελεύθερη για να σκεφτούμε τι δείχνει ο πίνακάς μας. Οι δικοί μας δείχνουν χάρτες, παιδιά που χορεύουν και δράκους που παλεύουν;)
Κάναμε ακόμα και μαθηματικές δραστηριότητες.
(χρησιμοποιείστε μπαλάκια κόκκινα γκοφρέ)
Φυσικά, δε θα μπορούσαε να παραλείψουμε από τα ελληνικά έθιμα, τα καραβάκια . Φτιαξαμε με τριασδιάστατο κολάζ τα δικά μας και τα φωταγωγήσαμε χρησιμοποιώντας κιμωλίες (ιδέα από το διαδίκτυο).
Τέλος, προσπαθήσαμε να βρούμε ποιο καραβάκι κρατούσε το κάθε παιδί ακούγοντας τις περιγραφές. Το προνήπιο παρατηρεί τα καράβια στον πίνακα. Το νήπιο διαλέγει από τις αναποδογυρισμένες καρτέλες των καραβιών μία στην τύχη και λέει στο προνήπιο τον αριθμό του καραβιού που θα περιγράψει. π.χ “Θα περιγράψω το καραβάκι νο 3. Είναι μεγάλο, τα πανιά του έχουν μπλε χρώμα, το κάτω μέρος είναι κίτρινο και τα φιλιστρίνια είναι ροζ”. Το παιδί προνήπιο δείχνει στον πίνακα εκείνο που νομίζει οτι είναι το σωστό και μετά πηγαίνει στο Η/Υ και πατάει το κουμπί 3 για να επαληθεύσει την επιλογή του.
Αν αντιστρέψουμε τους ρόλους ανάμεσα σε νήπια και προνήπια, ζητάμε από το νήπιο που κάνει την μαντεψιά πριν κάνει την επαλήθευση στον υπολογιστή,να γράψει στο κουτάκι του καραβιού που πιστευει οτι είναι τον αριθμό που του είπε το προνήπιο .
Καλή συνέχεια, Keep walking xxx