Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

Υγιεινή: Αντιμετωπίζοντας τα μικρόβια

 

            Φτιάχνουμε ένα βιβλίο για το πώς πλένουμε τα χέρια. Είναι μια μαθηματική άσκηση λογικής αλληλουχίας την οποία μπορείτε να τροποποιήσετε ανάλογα με τους στόχους σας.

 

  εικόνες νιπτήρα   νιπτήρας1  PB221338

Επίσης, τους είπα πως για να ξέρουν πόση ώρα θα πρέπει να πλένουν τα χέρια να τους να τραγουδάνε από μέσα τους το τραγούδι των γενεθλίων (“Να ζήσεις….και χρόνια πολλά…”). Όταν τελειώσει τότε ξεπλένουν με νερό και σκουπίζονται. Έτσι αυτή τη φορά, όταν πλέναμε τα χέρια μας για να φάμε αργήσαμε κατιτίς αλλά ο σκοπός επετεύχθει:)

Ακόμα διαβάσαμε το βιβλίο “Τα μικρόβια δεν είναι για να τα μοιραζόμαστε” , εκδ., ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ και με αυτό ως αφορμή φτιαξαμε δύο ενημερωτικές αφίσες για τήν τάξη μας.

 

 PB231347 προσωπική υγιεινή προσωπική υγιεινή2

 

 

 

Σταθήκαμε κυρίως στο οτι πρέπει να αποφεύγουμε να αγγίζουμε το πρόσωπο με τα χέρια μας (μύτη, μάτια, αυτιά, στόμα) όμως τα παιδιά προέβαλαν έναν προβληματισμό. Το ότι δεν έχουν ένα χαρτομάντηλο πάντα μαζί τους όταν βρίσκονται στο δρόμο. Έτσι, λοιπόν, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ατομικά σακουλάκια για χαρτομάντηλα τα οποία θα τα χρησιμοποιούν κάθε φορά που θέλουν να ακουμπήσουν το πρόσωπό τους. Τα διακοσμήσαμε με ένα σηματάκι “ απαγορεύονται τα μικρόβια”, και έτοιμα!

 

PB231343

 

Φυσικά, τα σακουλάκια μας ήταν μια αφορμή να πούμε οτι ο κάθε άνθρωπος έχει τα προσωπικά του αντικέιμενα τα οποία δεν πρέπει να μοιράζεται με τους άλλους για λόγους υγιεινής. Και αναφέραμε μερικά (οδοντόβουρτσες, χτένες, πετσετούλες, παγουρίνο, παντοφλάκια).

 

Αυτά για σήμερα. Keep walking xxx

 

  

Yγιεινή: Μικρόβια

 

         Αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε να μιλάμε για την υγιεινή γενικά (βάρδιά μου) και για τα δόντια συγκεκριμένα (βάρδια συναδέλφου). Το συνδυάσαμε έτσι ώστε να πούμε κάποια γενικά πράγματα αλλά να δώσουμε έμφαση και στην υγιεινή των δοντιών. Εγώ εδώ θα σας αναρτήσω το δικό μου πρόγραμμα.

Ξεκινήσαμε με την ερώτηση πού βρίσκονται τα μικρόβια; Τα παιδιά έδωσαν απαντήσεις με τις οποίες καταλήξαμε στο συμπέρασμα: ΠΑΝΤΟΥ!

Πώς μεταφέρονται παντού λοιπόν; “Πετάνε σαν τις ψείρες” , μου είπε μια μικρή:).

Αφού είπαμε οτι αυτά τα άτιμα δεν μπορούμε να τα δούμε γιατί είναι μικροσκοπικά αποφασίσαμε να κάνουμε ένα μικρό πείραμα. Υποθέσαμε οτι τα μικρόβια είναι η ασημόσκονη που έβαλα εγώ στα χέρια ενός αγοριού. Στη συνέχεια είδαμε πώς το αγόρι θα μεταφέρει τα μικρόβια παντού. Χαιρέτησε έναν συμμαθητή του, έτριψε τα μάτια του, έπιασε το πόμολο της πόρτας, τα παιχνίδια, το χαρτί της τουαλέτας που σκουπίζει τον πωπό του, και ένα μήλο. Τα παιδιά κάθε φορά παρατηρούσαν πώς τα μικρόβια-ασημόσκονη έμεναν επάνω σε αυτά που ακούμπαγε. Στη συνέχεια, ένα άλλο παιδί που είχε καθαρά χέρια (χωρίς ασημόσκονες) ακούμπησε τα ίδια αντικείμενα και… ωχ! μολύνθηκε και αυτός!

 

                        PB211312

 

PB211314  PB211315 PB211316

 

Βέβαια είπαμε οτι τα μικρόβια δεν προκαλούν όλα αρρώστιες ή μολύνσεις. Κάποια είναι αβλαβή ή αδύναμα να μας κάνουν κακό. Υπάρχουν, όμως, και αυτά που μπορούν να μας αρρωστήσουν σοβαρά. Δυστυχώς εμείς δεν μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε.

Είδαμε επίσης με τα παιδιά και το παρακάτω βίντεο, για να μάθουμε ποιές είναι οι αγαπημένες φωλιές των μικροβίων.

 

 

Στη συνέχεια έφτιαξα κάρτες – μικρόβια και τις έκρυψα σε πιθανές περιοχές όπου υπάρχουν μικρόβια. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και ένα ζευγαράκι από τις ομάδες έψαχνε να βρεί τη δικιά του καρτέλα κάθε φορά. Κέρδιζε η ομάδα που θα έβρισκε πρώτη τις καρτέλες της.

 

        PB211320  PB211324

 

                                                   germs1   germs2

Επίσης, φτιάξαμε και τους κατοίκους της Μικροβιούπολης. Άσχημοι, δύσμορφοι και παρδαλοί:) Αλλά πολύ μας άρεσαν.

 

                   PB211328  PB211329

 

 

Κeep walking :)