Τελειώνοντας την ενότητα για την μαύρη φυλή κάναμε τις παρακάτω δραστηριότητες:
Αφού παρακολουθήσαμε εικόνες με αφρικάνικες μάσκες, συζητήσαμε για τα υλικά κατασκευής τους και παρατηρήσαμε τον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες της μαύρης φυλής μεταφέρουν τα παιδιά αλλά και όλα εκείνα που θέλουν να κουβαλήσουν (τρόφιμα, ξύλα κτλ).
Με αφορμή τις εικόνες αυτές, τα αγόρια εφτιαξαν ο καθένας τη δική του μάσκα με διάφορα υλικά ( ξυλάκια, κουμπιά, κορδέλες γκοφρέ). Τις μάσκες ντύσαμε με λινάτσα πράσινη για να τους δώσουμε ένα πιο “αφρικάνικο” στυλ.
Τα κορίτσια, από την άλλη, έφτιαξαν έναν πίνακά- κολάζ με γυναίκες της αφρικής που κουβαλάνε καλάθια στο κεφάλι τους. Το πρωί έβαψαν τα χαρτιά τους με σφουγγαράκια πορτοκαλί και κίτρινα για να δημιουργηθεί το φόντο, και έτσι μέχρι να φτάσει η ώρα για τη δραστηριότητα είχαν ήδη στεγνώσει.
Περιμετρικά, ζωγραφίσανε μία μπορντούρα με διάφορα σχέδια και μετά κόλλησαν φορέματα από ύφασμα,τα καλάθια στο κεφάλι και ζωγράφισαν τα μέλη του σώματος. Κάποια από τα κορίτσια ζωγράφισαν στην πλάτη των γυναικών και τα μωρά τους;).
Φτιάξαμε ακόμα, σε ζευγάρια, γυναικεία αφρικάνικα καπέλα από γκοφρέ. Είχα ετοιμάσει στα κορίτσια καπελάκια από λευκά Α4 (ένα Α4 στο οποίο φτιάχνετε σχισμές στη μέση κάθε πλευράς. Τις ενώνετε με το συρραπτικό φέρνοντας τη μία πάνω από την άλλη και έτοιμη η βάση του καπέλου. Βάζαμε και μια σακούλα στο κεφάλι του κοριτσιού όταν φτιαχνόταν το καπέλο του για να αποφύγουμε ατυχήματα:)
Τα καπελάκια αυτά τα χρησιμοποιήσαμε για να παίξουμε το παρακάτω παιχνιδάκι ισορροπίας. Τα παιδιά σε δύο ομάδες, προσπαθούν να ισορροπήσουν το καλάθι στο κεφάλι τους, μέσα στο οποίο υπάρχει ένα φασουλοσάκουλο για βαρύδι, ακολουθώντας την διαδρομή που έχουμε ορίσει. Συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε μετά από δοκιμές:
1) Είναι πολύ πιο εύκολο να ισορροπήσεις το καλάθι στο κεφάλι αν φοράς το καπέλο.
2) Τα κορίτσια σε κάθε περίπτωση (ισορροπία με καπέλο και χωρίς) είχαν 100% επιτυχία
σε αντίθεση με τα αγόρια που απέτυχαν παταγωδώς;).
Κάπου είχα διαβάσει παλιότερα οτι το θέμα της ισορροπίας είναι από τη φύση γυναικεία υπόθεση. Δεν ξέρω αν ισχύει, βέβαια. Πείτε μου και εσείς τη γνώμη σας, να ξέρω τουλάχιστον όταν λέω τον άντρα μου και τον γιο μου ανισόρροπους οτι έχει μια βάση!
Πολύ ωραίος ήταν και ο αφρικάνικος μύθος της αράχνης και της χελώνας, ο οποίος είναι στα αγγλικά οπότε τον μετάφραζα στα παιδιά την ώρα του βίντεο έχοντας τον ήχο στη σίγαση. Τους άρεσε πάρα πολύ και ζήτησαν να τον ξαναδούν. Μετά χρησιμοποιήσα τις παρακάτω εικόνες για να κάνουμε επαναδιήγηση (κλικ στην εικόνα)
Αυτός ο μύθος μοιάζει καταπληκτικά με εκείνον του Αισώπου για την αλεπού και το λελέκι. Οπότε θα ήταν τέλειο να έβλεπαν τα παιδιά και τους δύο μύθους και μετά να βρουν τις μεταξύ τους διαφορές και ομοιότητες. Θα γινόταν μία υπέροχη διαπολιτισμική δραστηριότητα καταννόησης του πόσο ίδιες είναι στη βάση τους οι αξίες και οι στάσεις μεταξύ των ανθρώπων. Επίσης, είναι ιδανικός για να πειραματιστείτε με τη βύθιση και την επίπλευση.
Keep walking xxx
Αφού παρακολουθήσαμε εικόνες με αφρικάνικες μάσκες, συζητήσαμε για τα υλικά κατασκευής τους και παρατηρήσαμε τον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες της μαύρης φυλής μεταφέρουν τα παιδιά αλλά και όλα εκείνα που θέλουν να κουβαλήσουν (τρόφιμα, ξύλα κτλ).
Με αφορμή τις εικόνες αυτές, τα αγόρια εφτιαξαν ο καθένας τη δική του μάσκα με διάφορα υλικά ( ξυλάκια, κουμπιά, κορδέλες γκοφρέ). Τις μάσκες ντύσαμε με λινάτσα πράσινη για να τους δώσουμε ένα πιο “αφρικάνικο” στυλ.
Τα κορίτσια, από την άλλη, έφτιαξαν έναν πίνακά- κολάζ με γυναίκες της αφρικής που κουβαλάνε καλάθια στο κεφάλι τους. Το πρωί έβαψαν τα χαρτιά τους με σφουγγαράκια πορτοκαλί και κίτρινα για να δημιουργηθεί το φόντο, και έτσι μέχρι να φτάσει η ώρα για τη δραστηριότητα είχαν ήδη στεγνώσει.
Περιμετρικά, ζωγραφίσανε μία μπορντούρα με διάφορα σχέδια και μετά κόλλησαν φορέματα από ύφασμα,τα καλάθια στο κεφάλι και ζωγράφισαν τα μέλη του σώματος. Κάποια από τα κορίτσια ζωγράφισαν στην πλάτη των γυναικών και τα μωρά τους;).
Φτιάξαμε ακόμα, σε ζευγάρια, γυναικεία αφρικάνικα καπέλα από γκοφρέ. Είχα ετοιμάσει στα κορίτσια καπελάκια από λευκά Α4 (ένα Α4 στο οποίο φτιάχνετε σχισμές στη μέση κάθε πλευράς. Τις ενώνετε με το συρραπτικό φέρνοντας τη μία πάνω από την άλλη και έτοιμη η βάση του καπέλου. Βάζαμε και μια σακούλα στο κεφάλι του κοριτσιού όταν φτιαχνόταν το καπέλο του για να αποφύγουμε ατυχήματα:)
Τα καπελάκια αυτά τα χρησιμοποιήσαμε για να παίξουμε το παρακάτω παιχνιδάκι ισορροπίας. Τα παιδιά σε δύο ομάδες, προσπαθούν να ισορροπήσουν το καλάθι στο κεφάλι τους, μέσα στο οποίο υπάρχει ένα φασουλοσάκουλο για βαρύδι, ακολουθώντας την διαδρομή που έχουμε ορίσει. Συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε μετά από δοκιμές:
1) Είναι πολύ πιο εύκολο να ισορροπήσεις το καλάθι στο κεφάλι αν φοράς το καπέλο.
2) Τα κορίτσια σε κάθε περίπτωση (ισορροπία με καπέλο και χωρίς) είχαν 100% επιτυχία
σε αντίθεση με τα αγόρια που απέτυχαν παταγωδώς;).
Κάπου είχα διαβάσει παλιότερα οτι το θέμα της ισορροπίας είναι από τη φύση γυναικεία υπόθεση. Δεν ξέρω αν ισχύει, βέβαια. Πείτε μου και εσείς τη γνώμη σας, να ξέρω τουλάχιστον όταν λέω τον άντρα μου και τον γιο μου ανισόρροπους οτι έχει μια βάση!
Πολύ ωραίος ήταν και ο αφρικάνικος μύθος της αράχνης και της χελώνας, ο οποίος είναι στα αγγλικά οπότε τον μετάφραζα στα παιδιά την ώρα του βίντεο έχοντας τον ήχο στη σίγαση. Τους άρεσε πάρα πολύ και ζήτησαν να τον ξαναδούν. Μετά χρησιμοποιήσα τις παρακάτω εικόνες για να κάνουμε επαναδιήγηση (κλικ στην εικόνα)
Αυτός ο μύθος μοιάζει καταπληκτικά με εκείνον του Αισώπου για την αλεπού και το λελέκι. Οπότε θα ήταν τέλειο να έβλεπαν τα παιδιά και τους δύο μύθους και μετά να βρουν τις μεταξύ τους διαφορές και ομοιότητες. Θα γινόταν μία υπέροχη διαπολιτισμική δραστηριότητα καταννόησης του πόσο ίδιες είναι στη βάση τους οι αξίες και οι στάσεις μεταξύ των ανθρώπων. Επίσης, είναι ιδανικός για να πειραματιστείτε με τη βύθιση και την επίπλευση.
Keep walking xxx