Την Παρασκευή που μας πέρασε ξεκινήσαμε την δανειστική μας για φέτος. Οπότε είπα να σας κάνω μια ανάρτηση για να δείτε πως την “στήνω” εγώ.
Καταρχήν, ως δανειστική στο σχολείο χρησιμοποιούμε βιβλία που φέρνουν οι γονείς στην αρχή της χρονιάς για το σχολείο. Τους εξηγούμε ποιές είναι οι προδιαγραφές που ζητάμε, θεματολογία κτλ (αποφεύγουμε βιβλία συλλογές, παραμύθια με λεπτό εξώφυλλο, ή όσα δεν είναι κατάλληλα για την ηλικία των παιδιών). Στο τέλος της χρονιάς τα βιβλία αυτά μένουν στη βιβλιοθήκη του σχολείου και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους συναδέλφους κάθε χρόνο ανάλογα με τις θεματικές τους.
Αποτέλεσμα: 1) Δημιουργείται μία βιβλιοθήκη για το σχολείο με ποιοτικά βιβλία από την οποία μπορούν να επωφεληθούν όλα τα παιδιά που θα περάσουν από εκεί 2) οι συνάδελφοι έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν με σύγχρονα βιβλία 3) η βιβλιοθήκη του σχολείου δεν έχει μεγάλες φθορές.
Και μη μου πείτε τώρα “ χρεώνονται οι γονείς το βιβλίο”. Ναι, χρεώνονται ένα βιβλίο το οποίο κυμαίνεται από 7-10 € και προσφέρουν τόσο στο παιδί τους όσο και στην κοινότητα που ζουν. Δεν βλέπω πού είναι το κακό:).
Μόλις τα παιδιά φέρουν στο σχολείο τα βιβλία, σκανάρω το εξώφυλλο όλων και φτιάχνω στο Word έναν πίνακα όπως τον παρακάτω. Μετά εισάγω σε κάθε πίνακα τη φωτογραφία ένος εξωφύλλου τη φορά. έτσι δημιουργώ τόσους πίνακες όσα είναι και τα βιβλία (τα εξώφυλλα τα εκτυπώνω ασπρόμαυρα, μην τρομάζετε;).
εικ. 1 εικ. 2
Εάν τα παιδιά σας είναι ας πούμε 20, τότε τον κάθε πίνακα που θα εκτυπώσετε, θα τον φωτοτυπήσετε 2 φορές + τον έναν που έχετε εκτυπώσει = 27 μικρά εξώφυλλα του ίδιου βιβλίου (σας περισσεύουν και 7).
Τί θα τα κάνετε αυτά; Εγώ έφτιαξα μία θήκη-βιβλίο με μικρές διαφανείς τσεπούλες για να τα βάλω μέσα. Οι τσεπούλες είναι φτιαγμένες από πλαστικές θήκες CD κομμένες στο μέγεθος που θέλω και ενωμένες μεταξύ τους με ζελοτέϊπ. Μία άλλη λύση είναι να αγοράσετε ένα αποθηκευτικό κουτί για CD ( όπως αυτά της φωτογραφίας) και να τα αποθηκεύετε εκεί.
Στη συνέχεια, φτιάχνουμε μία καρτέλα για τον κάθε μαθητή. Η καρτέλα δεν είναι τίποτε άλλο παρά 2 φωτοτυπίες της εικ. 1 στην κορυφή των οποίων έχω συρράψει ένα πλαστικοποιημένο καρτελάκι με τη φωτογραφία, όνομα και τα στοιχεία του σχολείου.
εικ.3
Στη αριστερή πλευρά της εικ.3 βλέπετε και ένα φυλλάδιο Α4 το οποίο δίνουμε στα παιδιά για να ζωγραφίσουν αυτό που τους άρεσε από το βιβλίο, τον τίτλο και το όνομά τους (φύλλο αξιολόγησης). Το φυλλάδιο αυτό το είχα βρεί πριν τρία χρόνια σε κάποιο blog σχολείου το οποίο δεν θυμάμαι πιο είναι. Εαν το δεί κάποιος που το ξέρει ας μου το πει να το συπληρώσω στην ανάρτηση γιατί θυμάμαι οτι μου είχε αρέσει πολύ η δουλειά τους. Δυστυχώς από τότε έχω κάνει δύο format στον υπολογιστή μου οπότε πολλά από αυτά που είχα αποθηκεύσει “πέσανε” ηρωικά.
Τέλος, Στο πίσω μέρος κάθε βιβλίου κολάω με ζελοτεϊπ μία Α4 με δύο στήλες. Στη μία γραφει το όνομά του το παιδί που δανείζεται το βιβλίο, και στην ίδια σειρά στη διπλανή στήλη την ημερομηνία δανεισμού. (την έχω γράψει εγώ κάπου και τα παιδιά την αντιγράφουν).
Η διαδικασία γίνεται ως εξής:
Κάθε Παρασκευή τα παιδιά πηγαίνουν και διαλέγουν ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη. Κάθονται όλα μαζί στο τραπεζάκι και συμπληρώνουν τα στοιχεία τους πίσω από κάθε βιβλίο. Στη συνέχεια πηγαίνουν και πέρνουν το εξώφυλλο του βιβλίου από τη θήκη του και κάθονται στα παγκάκια. Εγώ είμαι (αρχικά) η βιβλιοθηκάριος. Κάθε ένα παιδί έρχεται με τη σειρά μου, δίνει το εξώφυλλο, το κολλάω στην καρτέλα του και του δινω ένα χαρτί για ζωγραφική. Τα παιδιά θα πρέπει να επιστρέψουν τα βιβλία τη Δευτέρα μαζί με το ζωγραφισμένο χαρτί τους. Εγώ θα τους βάλω ένα αυτοκολλητάκι θα γράψω επάνω ημερομηνία επιστροφής και το όνομά μου και στη συνέχεια θα το παρουσιάσουμε στην τάξη τις ζωγραφιές μας.
Κάθε φορά που ξεκινάω την δανειστική δίνω στους γονείς και το παρακάτω φυλλάδιο για να είναι ενήμεροι.
Αυτά για σήμερα. Καλή εβδομάδα από μένα και Κeep walking