Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Τα στοιχεία μιας ιστορίας

             Φέτος, είπα να δουλέψω από την αρχή την ανάλυση των ιστορίων και να μην την αφήσω για αργότερα. Έτσι κάποιες φορές που η ιστορία θα είναι η κατάλληλη θα την αναλύουμε με βάση την παρακάτω σειρά από τις καρτέλες:
                                                 Image8
           afhghsh1   afhghsh2   afhghsh3
Θα σας πω πως έστησα εγώ τις καρτέλες εαν θέλετε να τις φτιάξετε  με τον ίδιο τρόπο. Απλά ξέχασα να βγάλω φωτογραφία από την τάξη για να το δείτε. Επιφυλάσσομαι για αύριο;)
Χρησιμοποιώ τις παραπάνω καρτέλες κάνοντας ερωτήσεις για την ιστορία που μόλις διάβασα. Ακολουθώ πάντα την ίδια σειρά ώστε τα παιδιά να κάνουν αυτήν την ανάλυση μετά από κάποιο διάστημα από μόνα τους χωρίς να χρειάζεται να τα ρωτήσω εγώ.
Μπορούμε εάν θέλουμε να γράφουμε τις απαντήσεις τους με ανεξίτηλο μαρκαδόρο στο παρακάτω φύλο, το οποίο εκτυπώνουμε σε Α3 και πλαστικοποιούμε. Φυσικά εάν έχετε τάξη με λίγα παιδιά (κάτω από 10) μπορείτε να εκτυπώσετε ένα τέτοιο φύλο για κάθε παιδί και να καταγράψετε τις απαντήσεις τους σε διαφορετικές  ιστορίες. Δηλαδή, στη σημερινή ιστορία θα απαντήσει η Μαίρη, σε εκείνη που θα διαβάσουμε μετά από 4 μέρες  ένα άλλο παιδί κτλ.

Image2





Ο μαρκαδόρος σβήνει με οινόπνευμα ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί πάλι το πινακάκι μας.
TIPS για αρχάριους:
* Το διάβασμα ενός βιβλίου είναι πάνω από όλα απόλαυση. Οπότε δεν αναλύουμε ΟΛΕΣ τις ιστορίες που διαβάζουμε με τα παιδιά.
*Το τέλος της ώρας δεν ενδείκνυται για αυτή τη δραστηριότητα. Και μόνο που το σκέφτομαι κουράζομαι εγώ. Φανταστείτε τα μικρά.
*Eνδυναμώστε την περιγραφική τους ικανότητα με ερωτήσεις. Κάθε φορά και λίγο περισσότερο.
Keep walking xxx