Γλωσσικό παιχνίδι (ανάγνωσης) για τα νήπια:
Βάζω σε κάθε σχοινάκι 4 μανταλάκια που έχουν μέσα κολλημένες τις λέξεις. Για κάθε παιδί είναι διαφορετικές. Τους δίνω όλες τις εικόνες – και τις οχτώ (εαν θέλετε να γίνει ευκολότερο δώστε τους μόνο τις εικόνες που αντιστοιχούν στις λέξεις) και εκείνα καλούνται να τις κρεμάσουν στο σχοινί. Εκείνος που θα τελειώσει πρώτος και θα τις έχει βρει σωστά είναι ο νικήτής. Να επιμείνετε στο “σωστά” και όχι στο “γρήγορα”.
Παιχνίδι εξοικείωσης με τη φορά της ανάγνωσης για τα προνήπια:
Στήνουμε το χώρο ως εξής,
Δίνουμε σε κάθε προνήπιο μία πλαστικοποιημένη εικόνα με ρούχα σε σειρά, διαφορετική για κάθε παιδί. Μόλις ο χρόνος ξεκινήσει τα παιδιά καλούνται να κρεμάσουν τα ρούχα που είναι στο πάτωμα με τη σειρά που δείχνει η εικόνα τους.
Εάν παρατηρήσετε την παραπάνω φωτογραφία θα δείτε οτι τα μοτίβα είναι εκυπωμένα ασπρόμαυρα. Αυτό έγινε εσκεμμένα ώστε το χρώμα να μην αποτελεί βοήθεια για τα παιδιά. Έτσι εκτός από τη φορά τη ανάγνωσης, έμμεσα επιτυγχάνετε και ο στόχος της αντιστοίχισης των αντικειμένων (μαθηματικά).
Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι παρατήρησης ομοιοτήτων και διαφορών. Τί φοράει/ κρατάει η Φανή που δεν το φοράει κρατάει ο Μιχάλης και τούμπαλιν. Τί έχουν κοινό;
Αυτά για σήμερα. Keep walking xxx