Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Ημερολόγιο στοματικής υγιεινής

        Το φετινό μας ημερολόγιο μας το έφερε η νεράιδα των δοντιών και θα έχει και άλλη  μία χρησιμότητα εκτός από το να μας δείχνει τις ημέρες της χρονιάς. Θα είναι και ένα είδος καταγραφής των δοντιών που θα χάσουν μέσα στον χρόνο τα νήπια(ανάλογα με το δόντι που φεύγει, θα σημειώνουν επάνω στο αντίστοιχο δόντι στο ημερολόγιο την ημερομηνία), και την οποία μπορούμε να συνεχίσουμε και τις επόμενες χρονιές, αλλά θα μας υπενθυμίζει να πλένουμε καθημερινά και τα δόντια μας (προνήπια) ώστε να μην χαλάσουν και χρειαστεί να τα χρωματίσουμε μαύρα;)

Φροντίσαμε να κάνουμε την νεράιδα των δοντιών πολύ όμορφη, για να μην μας θυμώσει και δεν έρθει να πάρει τα δοντάκια μας. Ορίστε και τα αποτελέσματα της καλλιτεχνίας μας.

20141209_115009

20141209_115042

              νεαραιδα2 νεραιδα1 στόμα

Και για να μοσχοβολήσει λιγάκι και φέτος το “σπιτάκι” μου, ορίστε και τα κουλουράκια με τζίντζερ που φτιάξαμε σήμερα.

20141215_113244

20141215_114836

Άντε και του χρόνου! Keep walking xxx

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Δάσκαλοι ή muppet show;

           Λοιπόν μέχρι τώρα δεν είχα πάρει θεση για το θέμα της αξιολόγησης επίσημα, μέσω του “blogoσπιτιού” μου, όμως ήρθε η ώρα να το κάνω γιατί έχω πλέον πάρει τις αποφάσεις μου. 

Σκέφτηκα πολύ πως θα ξεκινούσα μια τέτοια ανάρτηση και αποφάσισα να σας παραθέσω την προσωπική μου εμπειρία. Αρχές καλοκαιριού του 2001, λίγο πριν να τελειώσω το μεταπτυχιακό μου στο Λονδίνο (το οποίο θέλησα να κάνω στην Ελλάδα, αλλά δυστυχώς δεν προσφερόταν σε κανένα Ελληνικό Πανεπιστήμιο τότε μεταπτυχιακό που να συνδυάζει την Εκπαίδευση και τους υπολογιστές), ήρθε η διευθύντρια του μεταπτυχιακού προγράμματος στο τμήμα μας για να μας μιλήσει. Το τμήμα αποτελούνταν από καμιά 30αριά μεταπτυχιακούς φοιτητές εκ των οποίων μόνο μια κοπέλα ήταν αγγλίδα! Μας είπε λοιπόν: “αυτή είναι μια λίστα με νηπιαγωγεία εδώ στο Λονδίνο, διαλέξτε όποια σας αρέσουν για να κάνετε αίτηση για συνέντευξη”. Φυσικά, έπεσα απ’ τα σύννεφα. Μα καλά, κοτζαμάν Μ. Βρετανία, με τόσο οργανωμένο εκπαιδευτικό σύστημα (βλ, μπακάλικο)  έχει έλλειψη από εκπαιδευτικούς; Σημειωτέον οτι στην λίστα υπήρχαν νηπιαγωγεία ακόμα και από τις καλύτερες περιοχές του Λονδίνου. Φυσικά, προτίμησα να γυρίσω στην Ελλάδα, όπου εργάστηκα σε παιδικούς σταθμούς για 2 χρόνια, έζησα το απόλυτα τίποτα σε οτι αφορά την παροχή ουσιαστικής εκπαίδευσης, και είπα “ δεν είναι αυτό εδώ εκείνο το οποίο θέλεις να κάνεις στην εκπαίδευση”, οπότε διάβασα για ένα χρόνο εντατικά και έδωσα “πανελλήνιες” για δεύτερη φορά στη ζωή μου (ΑΣΕΠ). Κρίθηκα επιτυχούσα διοριστέα την πρώτη χρονιά και ξεκίνησε το ταξίδι μου στο δημόσιο που συνεχίζεται ως σήμερα με κούραση, πολύ δουλειά αλλά και απόλυτη δημιουργικότητα, ψυχική ικανοποίηση και ουσία.

Και θα συνεχίσω, με τις εμπειρίες εκείνων που αξιολογούνται εδώ και πολλά χρόνια με τον τρόπο που καλούμαστε να αξιολογηθούμε εμείς. Συνάδελφοι από την Αγγλία, την Ιρλανδία και άλλες χώρες που τραβάνε τα μαλλιά τους καθημερινά για να ανταπεξέλθουν σε ηλίθια, ανούσια προγράμματα συμπληρώνοντας χαρτούρες, αξιολογώντας τα παιδιά 24/24ωρό λες και είναι εμπορεύματα, παίζοντας ένα παιχνίδι σκληρού ανταγωνισμού μεταξύ τους, αφού όποιος κάνει τα περισσότερα γρηγορότερα κερδίζει την παραμονή του στη θέση μέσω της αξιολόγησης. Συνάδελφοι για τους οποίους η διδασκαλία μετατράπηκε από μεράκι και προσφορά σε βασανιστήριο. Παραθέτω το παρακάτω βίντεο, πρόσφατα αποχωρίσαντα από την διδασκαλία (time out) καθώς και κάποια σχόλια επ αυτού τα οποία θα βρείτε κάτω από το βιντεάκι. Τα συμπεράσματα δικά σας.
      

Lucy Taylor πριν από 1 εβδομάδα
I teach, it's a constant struggle. I have only been doing it 6 years but already can't imagine doing it much longer. It's making me ill! I'm so tired and stressed all the time, forever behind with everything. It's a shame because I do love the kids, and when I'm feeling down they always cheer me up and make me laugh. In just the years I've been teaching the profession has changed so much, I dread changes they'll bring in in the future! I think you're very brave for taking time out, must have been very difficult, good on you! 
Lauren Nicole πριν από 1 εβδομάδα
I am also a teacher and a few years ago moved away from teaching in a school and set up my own after school tuition business. I still get to do what I love, teach and to see the students achieve but without the boundaries of a school :) obviously I still have rules and regulations as we are ofsted registered but the paperwork is no where near like school and I can be more creative with my teaching  
rooooisin πριν από 2 εβδομάδες 
i've heard exactly the same thing about teaching -- that teaching itself has been reduced to hitting targets, paperwork and general politics and not about teaching itself, and inspiring young people to continue learning.
Οι νηπιαγωγοί, περισσότερο από κάθε εκπαιδευτικό λόγω της ηλικίας των παιδιών, ξέρουμε οτι για να κάνεις αυτή τη δουλειά με επιτυχία θα πρέπει να αγαπάς και να μπορείς να εμπνεύσεις με κάθε τρόπο το αντικείμενό σου. Τους μαθητές. Κανένα πτυχίο και καμία επιμόρφωση από μόνα τους δεν μπορούν να σε κάνουν ικανό να διδάξεις αν δεν το’ χεις. Μπορείς να γίνεις εξαιρετικό διοικητικό στέλεχος ή ερευνητής αλλά ποτέ καλός ΔΑΣΚΑΛΟΣ αν δεν μπορείς να μετουσιώσεις τις γνώσεις που έχεις. Δυστυχώς αυτή η δουλειά κάνει για πολυ λίγους αλλά ποτέ δεν ενδιέφερε το ελληνικό κράτος ούτε να τους βρει, ούτε και να τους στηρίξει. Αντίθετα, το συνέφερε να κάνει τα στραβά μάτια ΚΑΙ σε αυτόν τον τομέα, παράγοντας μαζικά εκπαιδευτικούς χωρίς να εξετάζει εαν θέλουν και μπορούν, επιτρέποντας την παραπαιδεία ώστε τα μαύρα χρήματα να συμπληρώνουν έναν μισθό που να αξίζει σε εκπαιδευτικό χωρίς να πρέπει να τον καταβάλλει το κράτος, αντιγράφοντας ξενόφερτα αναλυτικά προγράμματα και μεθόδους χωρίς να έχει προηγηθεί μελέτη σοβαρή που να αφορά στον ελληνικό χώρο και τις ανάγκες του. Και όμως, παρά το μπάχαλο και την υποβάθμιση οι έλληνες μαθητές διαπρέπουν σε κάθε ευκαιρία! Όμως, τώρα τελευταία οι τάσεις άλλαξαν. Οι πολίτες δεν χρειάζεται να είναι και πολύ μορφωμένοι, να διεκδικούν, να ρωτάνε, να αμφισβητούν, να κρίνουν. Τα βιντεάκια του Υπουργείου Παιδείας  με επιβεβαιώνουν.
Μα τι λογική! Να ζητάς από τον νέο να γίνει εργάτης, αντί να επιδιώκεις την ανάπτυξη της χώρας με την βοήθεια του εξαιρετικά υψηλού επιπέδου επιστημόνων που έχει. Γιατί  αραγε; Θα μπορούσαμε να έχουμε εμείς βιομηχανία και να έρχονται σαν εργάτες εδώ μετανάστες από την υπόλοιπη Ευρώπη. Πως σας φαίνεται αυτό για αλλαγή; Ποιος μας είπε οτι δεν μπορούμε; Η μήπως σας είπε κανείς οτι οι έλληνες πολίτες με μορφώνουν και με πληρώνουν για να μαθαίνω στα παιδιά τους πως να γίνουν καλοί Χατζιαβάτηδες;

Κλείνοντας, να ξεκαθαρίσω κάτι το οποίο ενδεχομένως να μην έχω καμία υποχρέωση να κάνω αλλά έχει κάτι να πει και αυτό. Κάποιοι μου είπαν οτι ο λόγος μου αριστερίζει αν και δεν έχω ποτέ στην ζωή μου ψηφίσει αριστερό κόμμα γιατί θεωρούσα την στάση τους υποκριτική και ύποπτη.  Όμως, έχω σιχαθεί σ’ αυτή τη χώρα και τους κατά καιρούς κυβερνώντες και τον “φληναφηματικό” τους λόγο. Δεν προσέφεραν καμία προοπτική, δεν υπήρχε όραμα για τον Έλληνα και τη χώρα από κανέναν, καμία οργάνωση, ισονομία ή αξιοκρατία. Βαρέθηκα να ακούω τις ίδιες σαχλαμάρες χρόνια τώρα. Στην πρώτη δυσκολία ξεθάβουμε τις γνωστές πιασάρικες καραμέλες: Δημόσιοι υπάλληλοι και ιδιωτικοί, φασίστες και αναρχικοί, θεοσεβούμενοι και μη, συνδικαλισμός και κράτος. Στο τέλος της ημέρας, όλοι εφάρμοσαν μια διαφορετική πολιτική με έναν κοινό παρανομαστή: την διαφθορά. Όταν το κεφάλι είναι διεφθαρμένο δεν έχεις ελπίδες να κολύμπήσει πολύ μακριά το ψάρι, γιατί το πρώτο φροντίζει να φτάσει η μόλυνση στην ουρά σε χρόνο dt. Όπερ γαρ και εγένετο, στην περίπτωση της Ελλάδας. ‘Αρα μην βιαστείτε να χρωματίσετε το λόγο μου. Δείτε τον απλά σαν μια ζυγαριά που επιδιώκει την ισορροπία και το μέτρο. 

Αποφάσισα, λοιπόν, συνειδητά να σταθώ απέναντι στην απ-αξιολόγηση (και ναι έχω και εγώ χρέη, υποχρεώσεις και χίλια δυο ανοίγματα) για όλους τους παραπάνω λόγους, γιατί αυτό που θα υποβαθμιστεί στο τέλος της ημέρας είναι το δημόσιο σχολείο που αντί να γίνει καποτε πραγματικά δωρεάν  θα γίνει εν τέλει ιδιωτικό με όλες τις επιπτώσεις, αλλά και γιατί νιώθω πως έχω υποχρέωση να παλέψω γι’ αυτό που ονειρεύομαι σαν δασκάλα για ΟΛΑ τα παιδιά μου και για τον γιο μου:  μια εκπαίδευση που θα τους βοηθήσει να χτίσουν το δικό τους αύριο όπως το ονειρεύονται εκείνα και όχι όπως το έχουν προγραμματίσει άλλοι.

Keep walking συνάδελφοι. Νομίζω οτι μπορούμε και πρέπει!

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Το ρόφημα των Χριστουγέννων

         Και μια και μιλήσαμε για το νόημα των Χριστουγέννων και όλα αυτά που έχουν πραγματική αξία για τη ζωή μας, τα γράψαμε σε ένα μεγάλο χαρτί (αγάπη, υγεία, ειρήνη, φιλία κτλ) και αποφασίσαμε να φτιάξουμε με αυτά ένα “ειδικό” Χριστουγεννιάτικο ρόφημα-κάρτα.

Η έμπνευση  ήρθε από τα χριστουγεννιάτικα χάρτινα καλαμάκια που βρήκα στα Jumbo. Η εκτέλεση απαιτεί ικανότητες με το ψαλίδι και από κει και πέρα αφήστε την φαντασία σας ελεύθερη χρησιμοποιώντας τα υλικά που έχετε στο σχολείο.

Οι δικές μας κάρτες βγήκαν κάπως έτσι.

20141205_121509

20141205_121640 20141205_121607 20141205_121624 

Ο Άγιος Βασίλης είναι κολλημένος επάνω στο καλαμάκι και όταν το τραβάς εμφανίζεται και η ευχή;).

                                    σάρωση0002 σάρωση0003 ρόφημα2 ρόφημα1

Σας φιλώ, Keep walking:)

Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Χριστούγεννα σημαίνει…

         Η ενασχόλησή μας με την γιορτή των Χριστουγέννων ξεκίνησε φυσικά με την ιστορία της Γέννησης την οποία διαβάσαμε και μετά παίξαμε στο κουκλοθέατρο, αφού πρώτα φτιάξαμε τις κούκλες, αλλά και με το νόημα των Χριστουγέννων γενικότερα.

20141201_10552320141201_110034

20141201_110628

Φέτος, όμως, ξεκινήσαμε και μία αποστολή. Να φτιάξουμε  μία όσο γίνεται μεγαλύτερη γιρλάντα της αγάπης. Έτσι, στο τέλος κάθε μέρας συζητάμε ποιος και με ποιο τρόπο φώτισε την καρδιά μας σήμερα. Γράφουμε επάνω στο λαμπάκι την πράξη καλοσύνης/ αγάπης/ φιλίας και καρφιτσώνουμε το λαμπάκι στη γιρλάντα μας;)

20141203_09400120141203_094023

 lampaki

Ομαδοποιήσαμε, ακόμα, τα δώρα σε εκείνα που αποτελούν ανάγκες και επιθυμίες μας

20141203_114131        ΔΩΡΑΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΝΑΓΚΕΣ

και θυμηθήκαμε οτι υπάρχουν παιδιά που τους λείπουν πολλά από τα αναγκαία δώρα, που είναι και τα πιο σημαντικά.

Και συνεχίζουμε…Keep walking xxx

 

Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Θέατρο-κίνηση και συναισθήματα

       Τελειώσαμε την ενότητα των συναισθημάτων μέσα από την τέχνη, παρακολουθώντας την θεατρική παράσταση του Καρυοθραύστη και συζητώντας μετά στην τάξη τα συναισθήματα των ηρώων. Αναπαραστήσαμε τον τρόπο που μιλούσαν οι ηθοποιοί όταν ένιωθαν χαρά, λύπη, θυμό ή φόβο. Παίξαμε με τις εκφράσεις του προσώπου μας αλλά φτιάξαμε και μάσκες, όπως αυτές του αρχαίου ελληνικού θεάτρου, που εαπεικόνιζαν τα συναισθήματα των ηρώων.

20141125_104612

Σε συνέχεια του θεάτρου, προχωρήσαμε στην κίνηση και τον χορό. Μια από τις δραστηριότητες που κάναμε ήταν να σχεδιάσουμε την κίνήση του σώματός μας όταν αυτό βιώνει διάφορα συναισθήματα. Η θεατρική παράσταση που παρακολουθησαμε και οι φωτογραφίες που είχα τραβήξει απ’ αυτήν, μας βοήθησαν πάρα πολύ.

         20141126_095228 20141126_095638 20141126_095836

20141126_103824

Επίσης, είχα φτιάξει το αρχικό γράμμα κάθε συναισθήματος και με τη συνοδεία μουσικής ζητούσα από κάθε παιδί να κινηθεί ανάλογα επάνω στο γράμμα του συναισθήματος που ταίριαζε στην μουσική.

20141126_114703

Νομίζω πια, οτι είμαστε έτοιμοι για την χριστουγεννιάτικη γιορτή;)

Αυτά για σήμερα, καλό μήνα σε όλους εύχομαι! Keep walking xxx

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Πειράματα με την μουσική και μετρήσεις

         Μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που κάναμε ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν πως η μουσική μπορεί να προκαλέσει ένα συναίσθημα ήταν η παρακάτω.
Χώρισα τα παιδιά σε ομάδες των 5-6 ατόμων. Κάθε ομάδα, φόραγε τα ακουστικά (δανειστήκαμε και της διπλανής τάξης) και όλοι μαζί παρακολουθόυσαμε το παρακάτω βιντεάκι στον υπολογιστή.
                            
Την μουσική του, όμως, μπορούσαν να ακούσουν μόνο τα παιδιά που φορούσαν τα ακουστικά.
20141120_095352
Μόλις τελείωναν έπρεπε χωρίς να μιλάνε να ζωγραφίσουν το συναίσθημα του ήρωα (σαλιγκαριού), ενώ παράλληλα άκουγε η επόμενη ομάδα. Οι τρεις ομάδες άκουσαν, τις μουσικές της χαράς (χιούμορ)/ λύπης/ φόβου.
Αμέσως μετά, παρατηρήσαμε τις ζωγραφίες στην παρεούλα και είδαμε πως κυριαρχούσαν τρία διαφορετικά συναισθήματα.
20141120_102626
      ( χαρά                                φόβος                                        λύπη)
Μα πως γινόταν αυτό, αφού είχαμε όλοι παρακολουθήσει το ίδιο βίντεο; Τι άλλαζε άραγε και μαζί μ’ αυτό άλλαζε και αυτό που νιώθαμε; Η μουσική!
Παρακολουθήσαμε ξανά όλοι μαζί το βίντεο και με τις τρεις μουσικές και νιώσαμε πόσο εύκολα η μουσική μπορεί να γεννήσει ένα διαφορετικό συναίσθημα για την ίδια εικόνα. Τα παιδιά μάλιστα φαντάστηκαν και διαφορετικές ιστορίες για τον ήρωά μας.
Γίναμε, όμως, και κριτές ενός μουσικού διαγωνισμού ;) και βαθμολογήσαμε ανάμεσα στις τρεις χαρούμενες, λυπημένες και τρομακτικές μουσικές εκείνες που μας άρεσαν περισσότερο. Είναι τα εννιά πρώτα κομμάτια αυτής της playlist.
20141120_115733
20141121_083513
Μετρήσαμε, συγκρίναμε και βγάλαμε τους νικητές.
Φυσικά, οι μέρες με την μουσική περιελάμβαναν πολλά μουσικά όργανα που ξεκινούσαν από το πρωί και ένα κουτί παυσίπονα. Ας όψεται η μάθηση;).
Keep walking xxx

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Η γωνιά της ακουστικής βιβλιοθήκης

           Φέτος η γωνιά της βιβλιοθήκης μας είχε μία σημαντική προσθήκη. Τα ακουστικά! Έτσι πλέον τα παιδιά μπορούν  να “διαβάσουν” ένα βιβλίο με τον τρόπο που έκαναν και πριν ή να επιλέξουν να ακούσουν μια ιστορία ξεφυλλίζοντας ταυτόχρονα το βιβλίο.

20141020_084143

Στη γωνιά μπορούν να είναι μέχρι τρία παιδιά, ώστε να βλέπουν όλοι εύκολα τις εικόνες του βιβλίου. Το κόστος για να στηθεί η ακουστική είναι μικρό. Μπορείτε με 50 ευρώ να έχετε αξιoπρεπή ακουστικά ( Κριτήρια αγοράς: όχι λεπτός σκελετός, μαξιλαράκια για τα αυτιά των παιδιών και να απομονώνουν τον περιβάλλοντα ήχο στοιχειωδώς), splitter, θήκες cd, κουτιά αποθήκευσης. Όσο για τα βιβλία, εαν δεν το επιτρέπει το ταμείο σας, μπορούν να συνεισφέρουν οι γονείς είτε προσφέροντας βιβλία σε καλή κατάσταση που έχουν στο σπίτι, είτε καινούργια. Στην αγορά θα βρείτε  βιβλία από 3 ευρώ (κλασικά παραμύθια).

20141121_083636

20141121_083725

Γνώμη μου είναι οτι δεν θα πρέπει να αποφεύγετε καμία ιστορία, ακόμη και αν αυτή περιλαμβάνει αγαπημένους ήρωες κινουμένων σχεδίων των παιδιών ή κλασσικά παραμύθια. Για σκεφτείτε πόσο ευκολότερα τα παιδιά θα κατακτήσουν το στόχο του να γυρνάνε τις σελίδες με τρόπο που να ανταποκρίνεται χρονικά σε αυτό που ακούνε, όταν ο ήρωας και οι αντιδράσεις του τους είναι οικείες. Πιστεύω οτι αυτό θέλουμε στην αρχή, ώστε μετά να προχωρήσουμε σε βιβλία όπου ο ήρωας είναι άγνωστος και θα πρέπει να “ακούσουμε” ακόμα πιο προσεκτικά την υπόθεση της ιστορίας ώστε να “διαβάζουμε” ταυτόχρονα και το βιβλίο. Βέβαια, τα κείμενα δεν μπορούν να είναι τεράστια (πάνω από 15’). Ξεκινάμε από  απλές αφηγήσεις και προχωράμε σε πιο μεγάλες και μεστές (από άποψη πλοκής). Άρα εξετάζουμε την οικειότητα και την διάρκεια και χτίζουμε πάνω σε αυτό καθώς προχωράει η σχολική χρονιά. Η ακουστική, εντείνει την προσοχή των παιδιών στην καταννόηση ενός κειμένου αρκεί να δομηθεί σωστά.

Φυσικά στα επόμενα τρίμηνα μπορείτε να δουλέψετε ακόμα πιο οργανωμένα πάνω σε αυτό τον στόχο οργανώνοντας εργασίες ή παιχνίδια με βάση το βιβλίο που έχετε επιλέξει εσείς και ταιριάζει στο θέμα σας και που μόλις άκουσαν τα παιδιά. Οι επιλογές που σας δίνει η γωνιά είναι ανεξάντλητες!

Τέλος, θα προσθέσω οτι είναι μία από τις ήσυχες γωνιές που πολλές φορές θα σας χρειαστεί για να χειριστείτε ιδιαίτερες περιπτώσεις, π.χ να αποφορτιστεί ένα παιδί που έχει επιθετική συμπεριφορά, να “προσεγγίσει” χωρίς πίεση τα άλλα παιδιά ένα παιδί που είναι ντροπαλό και συνεσταλμένο, βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού ή έχει προβλήματα όρασης, να συμμετέχουν από κοινού σε μία δραστηριότητα  παιδιά που δε τα πηγαίνουν καλά μαζί. Δημιουργείτε, δηλαδή, αβίαστα ένα αίσθημα συνέργειας και ανήκειν, που πολλές φορές κάνει την αρχή για να αλλάξουν οι ισορροπίες στην τάξη;).

Εννοείτε, πως αν χρησιμοποιείτε ήδη ακουστική βιβλιοθήκη στην τάξη θα ήθελα να μου πείτε την εμπειρία σας, προβλήματα που αντιμετωπίσατε, στοιχεία που ενσωματώσατε κτλ. Μας αρέσουν οι πειραματισμοί;)

 Keep walking xxx

 

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Εκφράζοντας τα συναισθήματά μας μέσω της ζωγραφικής

           Εχθές ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το θέμα: “ τα συναισθήματα μέσα από την τέχνη” (και όχι δεν είναι πρόγραμμα, απλά μια θεματική) κάνοντας αρχή από την ζωγραφική.

Πειραματιστήκαμε με τα συναισθήματα που μας προκαλούν τα χρώματα, κάνοντας την παρακάτω εργασία ατομικά

Μίκυ

    και συμπληρώνοντας στην συνέχεια έναν πίνακα διπλής εισόδου, ώστε να παρατηρήσουμε τι ισχύει για την  πλειοψηφία των παιδιών της τάξης.

20141118_101506       

Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τα χρώματα που έχουν τα τριαντάφυλλα και τον συναισθηματικό συμβολισμό τους και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας στο χρώμα του συναισθήματος που θέλουμε να προβάλλουμε.

20141119_093217  20141119_103646

Μπορείτε, ακόμα, έχοντας σαν στόχο την καταννόηση μιας ιστορίας/οδηγίας, να κάνετε την παρακάτω εργασία.

οδηγίες συναισθήματα

Παρατηρήσαμε, επίσης, οτι και οι γραμμές σε έναν πίνακα μπορούν να εκφράσουν ένα συναίσθημα. Έτσι, αφού συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλούν οι πιο κάτω πίνακες,

imageimageimageimageimageimage

                                                     image

εκτύπωσα μερικούς ασπρόμαυρα και ζήτησα από τα παιδιά να ακολουθήσουν με τον μαρκαδόρο τους τις γραμμές που έχει φτιάξει ο ζωγράφος. Μετά παρατηρήσαμε τις δουλειές μας ώστε να καταλάβουμε πως μία γραμμή μπορεί να αποδώσει ένα συναίσθημα.

20141119_104120

Και στους τέσσερις πίνακες τα παιδιά είπαν πως κυριαρχεί το συναίσθημα του φόβου. Όταν όμως προηγουμένως είδαμε τους πίνακες με χρώμα, σε κάποιους είχαν αποδώσει άλλα συναισθήματα. Για παράδειγμα, στον πίνακα με τα δέντρα, ενώ αρχικά είπαν πως τους δημιουργεί το συναίσθημα της αγάπης, όταν είδαν μόνο τις γραμμές των δέντρων αισθάνθηκαν οτι ο πίνακας είναι τρομακτικός γιατί “μοιάζει με δάσος που σε παγιδεύει”. Επίσης, περιέγραψαν τα κύματα του πίνακα ως “επικίνδυνα” γιατί ειναι μεγάλα και πολύ “στριφογυριστά”, ενώ ο αντίστοιχος έγχρωμος πίνακας είπαν πως τους προκαλεί χαρά.

Συνεχίζοντας τα παιχνίδια με τις γραμμές, χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και αφού ορίσαμε απο κοινού μία γραμμή για κάθε συναίσθημα του πίνακα (αν παρατηρήσετε στις φώτο η κάθε ομάδα έχει μπροστά της έναν πίνακα), έδωσα σε κάθε ομαδα ένα χαρτόνι χωρισμένο σε τέσσερα μέρη και ζητούσα από τα παιδιά να αποδώσουν τα συναισθηματα της ιστορίας που θα τους διάβαζα, με τις γραμμές που είχαμε ορίσει. Μία σε κάθε τετράγωνο.

20141119_113249

20141119_114024

Αφού συγκρίναμε τς δουλειές μας για να δούμε αν όλοι είχαμε καταννοήσει το κείμενο σωστά, ζήτησα από τα παιδιά να αναδιηγηθούν την ιστορία ακολουθώντας τα συναισθήματα/γραμμές του ήρωα.

                                                            σάρωση0008 5

Αυτά για σήμερα, Keep walking xxx