Φυσικά τα βιβλία δεν μιλάνε μόνο για φανταστικές περιπέτειες και μαγικά αντικείμενα. Πολλές φορές οι ιστορίες που διαβάζουμε σε αυτά είναι πραγματικές. Μια τέτοια ιστορία που προσεγγίσαμε με τα παιδιά και η οποία μοιάζει σαν παραμύθι αλλά είναι αληθινή, είναι αυτή του Τιτανικού.
Έτσι αρχικά παρακολουθήσαμε αυτό το βιντεάκι ώστε να μάθουμε τι περίπου συνέβη και μετά καταγράψαμε τα βασικά σημεία της ιστορίας με την ομάδα των νηπίων.
Παρατηρήσαμε οτι μία πραγματική ιστορία περιλαμβάνει αληθινά μέρη, ακριβείς ημερομηνίες και πολλές φορές συνοδεύεται από φωτογραφικό υλικό ( μάλιστα στο βίντεο που παρακολουθήσαμε προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε ποιες από τις εικόνες είναι αληθινές και ποιες είναι παρμένες από την αντίστοιχη ταινία).
Στη συνέχεια, φτιάξαμε μια ηχοϊστορία για τον Τιτανικό δημιουργώντας και ηχογραφώντας μια σειρά από ήχους που αφορούν στην ιστορία. ( Η κατασκευή του πλοίου, οι ομιλίες στο λιμάνι, ο ήχος της αναχώρησης, η σύγκρουση με το παγόβουνο, οι φωνές και τα ουρλιαχτά, το βουβό κλάμα). Τα παιδιά έδιναν ιδέες για τον κάθε ήχο, επιλέγαμε αυτόν που μας άρεσε καλύτερα και μετά τον ηχογραφούσαμε στον υπολογιστή. Μετά τοποθετήσαμε τους ήχους σε σειρά και αφηγηθήκαμε την ιστορία ακούγωντάς τους.
Κάναμε ακόμα και ασκήσεις μαθηματικών με αφορμή το μάθημα που πήραν οι άνθρωποι από την ιστορία του Τιτανικού, το να μεριμνούν ,δηλαδή, για την ασφάλεια των επιβατών.
Έτσι, προσπαθήσαμε να τοποθετήσουμε τον σωστό αριθμό σωσίβιων λέμβων σε κάθε πλοίο. Η κάθε σωσίβια λέμβος χωρούσε 4 επιβάτες. Πόσες θα χρειαζόμασταν άραγε για το κάθε πλοίο ώστε όλοι οι επιβάτες να είναι ασφαλείς σε περίπτωση ανάγκης;
Εαν δυσκολευτούν κάποια παιδιά, ζητήστε τους να σημειώνουν με ένα μαρκαδοράκι κάθε φορά που μετράνε μια τετράδα ανθρώπων και να πέρνουν μία βάρκα γι αυτούς. Μετά να μετράνε πόσοι άνθρωποι έμειναν και να επαναλαμβάνουν την διαδικασία εαν χρειαστεί.
Τα προνήπια, έκαναν αντιστοίχιση ένα προς ένα.
Και αφού καταπιαστήκαμε με τα πλοία και μας άρεσε, είπαμε να μάθουμε και για τα βιβλία γνώσεων, αρχικά παρατηρώντας κάποια από αυτά και στη συνέχεια φτιάχνοντας το δικό μας. Παρατηρήσαμε, λοιπόν, οτι τα βιβλία γνώσεων έχουν εικόνες ή φωτογραφίες των αντικειμένων και από κάτω υπότιτλους που εξηγούν, κάποιες λέξεις είναι γραμμένες με έντονα γράμματα, έχουν εικόνες με αριθμούς που αντιστοιχούν σε λέξεις αλλά και περιεχόμενα για να επιλέγεις τι θέλεις να διαβάσεις.
Εμείς φτιάξαμε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για τα πλοία το οποίο μας πήρε συνολικά δύο μέρες. Για να το φτιάξουμε ζωγραφίσαμε και σαρώσαμε τις ζωγραφιές μας, ηχογραφήσαμε τα είδη των μικρών και μεγάλων πλοίων που φτιάξαμε, σαν λεζάντες κάτω από αυτές, πληκτρολογήσαμε τα μέρη του πλοίου αντιγράφοντας τις λέξεις,
ετοιμάσαμε το εξώφυλλο, αριθμήσαμε τις σελίδες του βιβλίου και τελευταία φτιάξαμε τα περιεχόμενα.
Το αποθηκεύσαμε στην επιφάνεια εργασίας μας και είμαστε περήφανοι για το αποτέλεσμα της ομαδικής μας δουλειάς:).
Keep walking xxx