Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Λύσεις περιβαλλοντικής μόλυνσης: ανακύκλωση

          Σήμερα ξεκινήσαμε να μιλάμε για την ανακύκλωση. Τα περισότερα παιδιά γνώριζαν τί περίπου είναι αυτό και μάλιστα κάποια απ’ αυτά εφάρμοζαν με τους γονείς τους στο σπίτι και πρόγραμμα ανακύκλωσης. Μάζευαν τα σκουπίδια, τα διαχώριζαν κτλ.

 

ιθοπ

Μιλήσαμε, λοιπόν, για το τί είναι η ανακύκλωση και ποιό το σύμβολό της. Ενδιαφέρον θα ήταν αν τους δίνατε να ζωγραφίσουν ένα δικό τους σύμβολο για την ανακύκλωση.

σάρωση0018

Μπορείτε, βέβαια, να φτιάξετε και το βραχιολάκι της ανακύκλωσης. Χρωματίζουν το σύμβολο πράσινο και το λουράκι με όποιο χρώμα θέλουν. Εγώ συνήθως τα πλαστικοποιώ μετά και βάζω βέλκρο για να ανοιγοκλείνουν. Έτσι γινόμαστε και επίσημα “Ανακυκλωσούληδες”;).

 

σάρωση0019

 

Αναζητήσαμε τα σύμβολα σε διάφορες συσκευασίες που είχαμε στην τάξη και ακούσαμε το τραγούδι της Φραουλίτσας για την ανακύκλωση.

 

 

 Προαναγνωστικά/ προγραφικά παιχνίδια:

Βρείτε λέξεις που έχουν σαν πρώτο συνθετικό το –ανα.

(αναδάσωση, ανακάλυψη, ανακατεύω, ανακοίνωση, αναγνωρίζω, αναπηδώ, αναπνέω, αναζητώ κ.α). Αφού τις βρείτε και τις γράψετε στο χαρτί, κόψτε τις κατα μήκος. Εκτυπώστε και κόψτε κατά μήκος τη λέξη ανακύκλωση τόσες φορές όσες είναι και τα παιδιά σας και ετοιμαστείτε για λίγη γυμναστική;) Αραδιάστε όλες τις λέξεις στο πάτωμα. Τα παιδιά χορεύουν γύρω τους σε όλη η διάρκεια της μουσικής. όταν σταματήσει θα πρέπει να βρούν τη λέξη ανακύκλωση ανάμεσα σε όλες και να τρέξουν να καθήσουν στο παγκάκι. Όποιος μείνει τελευταίος βγαίνει από το παιχνίδι.

                                                          ή πάλι…

χωρίστε τα παιδιά σε ζευγάρια και δώστε τους από ένα χαρτί Α4 και μία κόλα. Αραδιασμένα κάτω αυτή τη φορά είναι τα γράμματα της λέξης ανακύκλωση (τόσα όσα και τα ζευγάρια). Θα πρέπει με το 1,2..3! να τρέξουν και να κολλήσουν στο χαρτί τους τα γράμματα με τη σωστή σειρά ώστε να σχηματιστεί η λέξη ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ. Κερδίζει το ζευγάρι που τελειώνει πρώτο.

 

Διαβάσαμε ακόμα το γνωστο και αγαπημένο βιβλίο της Ζαραμπούκα:

 

image

 

Τέλος, για να οπτικοποιήσω τις τρείς λύσεις για την περιβαλλοντική προστασία (μείωση/ επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση) είχα φτιάξει ένα δέντρο όπου κάθε μέρα προσθέταμε και το ανάλογο μήλο. Αρκεί να εκτυπώσετε τον πλανήτη Γή, να τον κολλήστε πάνω σε ένα κορμό δέντρου από κάνσον και να χρησιμοποιήσετε τα παρακάτω στοιχεία. Τα 3 μήλα του δέντρου είναι τοποθετημένα με βέλκρο (αυτή λέξη με κάνει να νιώθω τουλάχιστον  κάτοχος Νόμπελ ;).

 

P2020144

 

 

 Image10  Image12

 

 

 

 

 

Keep walking xxx

Περιβαλλοντικές λύσεις: “επαναχρησιμοποίηση”

    Αυτή είναι μία πρακτική την οποία την εφαρμόζουμε εμείς οι νηπιαγωγοί συνέχεια στις τάξεις μας. Τίποτα δεν είναι άχρηστο. Κάθε πράγμα μπορεί να μεταμορφωθεί σε κάτι νέο και να ξαναχρησιμοποιηθεί.

ιλκξ

Έτσι, τα παιδιά είχαν να πούν  πολλές ιδέες για το θέμα. Όπως για παράδειγμα τα χριστουγεννιάτικα κηροπήγια που φτιάξαμε από παλιά ποτήρια ουϊσκυ που είχαν οι γονείς στο σπίτι.

Στα πλαίσια της επαναχρησιμοποίησης κινείται και η λογική: Δίνω ένα αντικείμενο που δεν το χρειάζομαι σε κάποιον άλλον , για να συνεχίσει να το χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα, οι μωρουδιακές μας κούνιες θα χρησιμεύσουν σε κάποιο άλλο μωράκι.

Ζητήστε από το κάθε παιδί να σας πεί ένα αντικείμενο και μετά να σκεφτεί σε τί θα μπορούσε να μεταμορφωθεί για να επαναχρησιμοποιηθεί.

 

ti 8a mporouse na ginei

 

Εμείς χθες στα πλαίσια αυτής της λογικής χρησιμοποιήσαμε τις  όμορφες γυάλες καφέ που μας έφερνε μια μαμά από την αρχή της χρονιάς και χρωματίζοντάς τες με λαδομπογιές φτιάξαμε ωραιότατους κουμπαράδες.

 

23r P2010140

 

Αυτά για σήμερα. Keep walking xxx