Ήρθε ο καιρός να γίνουμε και οι ίδιοι συγγραφείς και μάλιστα να εμπλέξουμε και τους γονείς μας σε αυτή την προσπάθεια. Έδωσα σε κάθε παιδί τέσσερα κουτάκια από το παρακάτω φυλλάδιο
και τους ζήτησα να κόψουν από περιοδικά τέσσερις εικόνες που βρίσκουν ενδιαφέρουσες και να κολλήσουν μία σε κάθε κουτάκι.
Αυτές τις τέσσερις εικόνες θα τις χρησιμοποιήσουν για να “στήσουν” μία ιστορία την οποία θα υπαγορεύσουν στην μαμά ή στον μπαμπά. Οι γονείς θα γράψουν την ιστορία στο παρακάτω φυλλάδιο και στη συνέχεια τα παιδιά θα κόψουν τα τετράγωνα με τις εικόνες τους και θα τα κολλήσουν στη σωστή θέση.
Τις ιστορίες αυτές τα παιδιά τις επιστρέφουν στο σχολείο και στη συνέχεια τις αφηγούνται στην παρεούλα, ενώ η αφήγησή τους καταγράφεται στον υπολογιστή.
Προσέγγιση αφαίρεσης/πρόσθεσης
Με την παρακάτω άσκηση μπορείτε να κάνετε μια πρώτη προσέγγιση στην έννοια της αφαίρεσης και της πρόσθεσης. Είναι καλό να προηγηθεί ένα παιχνίδι που θα στήσετε στη γωνιά της βιβλιοθήκης σχετικά με τον αριθμό των βιβλίων (αυτό θα το ορίσετε εσείς με ένα ταμπελάκι) που θα πρέπει να υπάρχουν σε κάθε ράφι. Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για το πώς θα έχει το κάθε ράφι τον σωστό αριθμό. Δώστε έμφαση σε εκφράσεις όπως: “ να βάλουμε κι άλλο”, “να βγάλουμε μερικά”, “ ένα ακόμα” και εισάγεται τις έννοιες ΠΡΟΣΘΕΤΩ/ΑΦΑΙΡΩ. Μην κολλήσετε στο αν τα παιδιά βρίσκουν σωστά το αποτέλεσμα, αλλά περισσότερο στο πώς θα φτάσουμε μέχρι εκεί.
Δηλαδή, εάν ένα παιδί μου πεί οτι για να φτάσουμε στα 4, ενώ έχουμε 2, θα πρέπει να βάλουμε άλλα 3, θα καταλάβω οτι έχει αντιληφθεί το τί πρέπει να κάνει (να προσθέσει) για να φτάσει στο αποτέλεσμα άσχετα αν αριθμητικά το τελευταίο είναι λάθος.
νήπια προνήπια
(Στα ταμπελάκια βάλτε τους αριθμούς που θέλετε εσείς)
Keep walking ;)
και τους ζήτησα να κόψουν από περιοδικά τέσσερις εικόνες που βρίσκουν ενδιαφέρουσες και να κολλήσουν μία σε κάθε κουτάκι.
Αυτές τις τέσσερις εικόνες θα τις χρησιμοποιήσουν για να “στήσουν” μία ιστορία την οποία θα υπαγορεύσουν στην μαμά ή στον μπαμπά. Οι γονείς θα γράψουν την ιστορία στο παρακάτω φυλλάδιο και στη συνέχεια τα παιδιά θα κόψουν τα τετράγωνα με τις εικόνες τους και θα τα κολλήσουν στη σωστή θέση.
Τις ιστορίες αυτές τα παιδιά τις επιστρέφουν στο σχολείο και στη συνέχεια τις αφηγούνται στην παρεούλα, ενώ η αφήγησή τους καταγράφεται στον υπολογιστή.
Προσέγγιση αφαίρεσης/πρόσθεσης
Με την παρακάτω άσκηση μπορείτε να κάνετε μια πρώτη προσέγγιση στην έννοια της αφαίρεσης και της πρόσθεσης. Είναι καλό να προηγηθεί ένα παιχνίδι που θα στήσετε στη γωνιά της βιβλιοθήκης σχετικά με τον αριθμό των βιβλίων (αυτό θα το ορίσετε εσείς με ένα ταμπελάκι) που θα πρέπει να υπάρχουν σε κάθε ράφι. Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για το πώς θα έχει το κάθε ράφι τον σωστό αριθμό. Δώστε έμφαση σε εκφράσεις όπως: “ να βάλουμε κι άλλο”, “να βγάλουμε μερικά”, “ ένα ακόμα” και εισάγεται τις έννοιες ΠΡΟΣΘΕΤΩ/ΑΦΑΙΡΩ. Μην κολλήσετε στο αν τα παιδιά βρίσκουν σωστά το αποτέλεσμα, αλλά περισσότερο στο πώς θα φτάσουμε μέχρι εκεί.
Δηλαδή, εάν ένα παιδί μου πεί οτι για να φτάσουμε στα 4, ενώ έχουμε 2, θα πρέπει να βάλουμε άλλα 3, θα καταλάβω οτι έχει αντιληφθεί το τί πρέπει να κάνει (να προσθέσει) για να φτάσει στο αποτέλεσμα άσχετα αν αριθμητικά το τελευταίο είναι λάθος.
νήπια προνήπια
(Στα ταμπελάκια βάλτε τους αριθμούς που θέλετε εσείς)
Keep walking ;)