Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

ΒΙΒΛΙΟ: Φτιάχνω μια ιστορία και προσέγγιση αφαίρεσης/πρόσθεσης

          Ήρθε ο καιρός να γίνουμε και οι ίδιοι συγγραφείς και μάλιστα να εμπλέξουμε και τους γονείς μας σε αυτή την προσπάθεια. Έδωσα σε κάθε παιδί τέσσερα κουτάκια από το παρακάτω φυλλάδιο
eikones-vivlio1
και τους ζήτησα να κόψουν από περιοδικά τέσσερις εικόνες που βρίσκουν ενδιαφέρουσες και να κολλήσουν μία σε κάθε κουτάκι.
  P4270408

Αυτές τις τέσσερις εικόνες θα τις χρησιμοποιήσουν για να “στήσουν” μία ιστορία την οποία θα υπαγορεύσουν στην μαμά ή στον μπαμπά. Οι γονείς θα γράψουν την ιστορία στο παρακάτω φυλλάδιο και στη συνέχεια τα παιδιά θα κόψουν τα τετράγωνα με τις εικόνες τους και θα τα κολλήσουν στη σωστή θέση.
eikones-vivlio 
Τις ιστορίες αυτές τα παιδιά τις επιστρέφουν στο σχολείο και στη συνέχεια τις αφηγούνται στην παρεούλα, ενώ η αφήγησή τους καταγράφεται στον υπολογιστή.
Προσέγγιση αφαίρεσης/πρόσθεσης
Με την παρακάτω άσκηση μπορείτε να κάνετε μια πρώτη προσέγγιση στην έννοια της αφαίρεσης και της πρόσθεσης. Είναι καλό να προηγηθεί ένα παιχνίδι που θα στήσετε στη γωνιά της βιβλιοθήκης σχετικά με τον αριθμό των βιβλίων (αυτό θα το ορίσετε εσείς με ένα ταμπελάκι) που θα πρέπει να υπάρχουν σε κάθε ράφι. Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για το πώς θα έχει το κάθε ράφι τον σωστό αριθμό. Δώστε έμφαση σε εκφράσεις όπως: “ να βάλουμε κι άλλο”, “να βγάλουμε μερικά”, “ ένα ακόμα” και εισάγεται τις έννοιες ΠΡΟΣΘΕΤΩ/ΑΦΑΙΡΩ. Μην κολλήσετε στο αν τα παιδιά βρίσκουν σωστά το αποτέλεσμα, αλλά περισσότερο στο πώς θα φτάσουμε μέχρι εκεί.
Δηλαδή, εάν ένα παιδί μου πεί οτι για να φτάσουμε στα 4, ενώ έχουμε 2, θα πρέπει να βάλουμε άλλα 3, θα καταλάβω οτι έχει αντιληφθεί το τί πρέπει να κάνει (να προσθέσει) για να φτάσει στο αποτέλεσμα άσχετα αν αριθμητικά το τελευταίο είναι λάθος.
Image26       pronhpia
             νήπια                                προνήπια
(Στα ταμπελάκια βάλτε τους αριθμούς που θέλετε εσείς)
Keep walking ;)