Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2011

φυτεματα

      
   Οι σπόροι είναι συνήθως συνυφασμένοι με το φθινόπωρο και ορθώς. Όμως για την Άνοιξη έχουν μια ιδιαίτερη σημασία αφού συμβολίζουν τη νέα ζωή και τη γέννηση.
Έτσι, μπορούμε να μιλήσουμε με τα παιδιά για τα διάφορα είδη σπόρων που υπάρχουν και να σειροθετήσουμε τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται.


                                                     P3080348
                   DIADOXH anaptyxh fytou  fyto2 fyto1

                
Δείτε, επίσης, και αυτό το βίντεο
 
Ένα φυτό μεγαλώνει

       
   Συνεχίστε με τους αναγκαίους συμμάχους της ανάπτυξης των φυτών. Φώς, νερό, χώμα (και φροντίδα).
                                              anagkes fytwn 

και παίξτε με τα παιδιά το παρακάτω παιχνίδι




         Ακόμα συζητήστε για το πώς γίνεται να έχουμε ανοιξιάτικα λαχανικά το χειμώνα; ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ είναι η απάντηση. Γιατί είναι, όμως, είναι διαφανή τα θερμοκήπια, τί προσφέρουν στα φυτά;
thermokhpio
    
Και μετά από όλα αυτά ήρθε η ώρα για λίγη δράση (πειραματισμό).

                  P3080358  P3080359 Καταγράφουμε για 15 ημέρες τις παρατηρήσεις μας για τους σπόρους που “φυτέψαμε” στα κουτιά του ημερολογίου μας. Ποιός σπόρος φύτρωσε 1ος, 2ος, 3ος, 4ος. Βάλαμε και ένα κύπελλο με φακές σε ένα συρτάρι (χωρίς φως).  Ακόμα έφτιαξε ο καθένας το δικό του θερμοκήπιο και τα κρεμάσαμε όλα μπροστά στο παράθυρο (και ναι, έχουμε λιακάδα:). Η λογική του “τρελλοπλυντηρίου” βρίσκει εφαρμογή και εδώ;).



                             P3080365   P3080363  


Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμα. Keep walking xxx       

7 σχόλια:

  1. ...Ακόμα μια προσεγμένη ανάρτηση και ολοκληρωμένη
    δουλειά!Μπράβο σου Μυρτώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μυρτώ γειά σου! Τα θερμοκηπιάκια σου είναι καταπληκτικά! Ήθελα να σε ρωτήσω: Έχεις βάλει και λίγο νερό με τα φασόλια? Επίσης έχεις ανοίξει τρυπούλες? Γιατί στη φώτο φαίνονται τελείως κλειστά. Μου αρέσουν πολύ! Είναι πρωτότυπο. Εγώ μέχρι στιγμής έφτιαχνα τα κλασικά γλαστράκια με τις φακές. Μου αρέσει πάρα πολύ το θερμοκήπιο σου! Χριστίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λοιπόν, Χριστίνα χαίρομαι που με ρωτάς γιατί ξέχασα να το αναφέρω. Τα φασόλια τα είχα μουσκέψει από το βράδυ για να τραβήξουν νερό αλλά έριξα και λίγες σταγόνες μέσα στο σακούλι, απλά για να διατηρηθεί η υγρασία περισσότερο. Εάν το κάνεις με πλαστική θήκη CD πιάστην στην κορυφή με επισυναπτήρα και με ζηλοτέϊπ στη βάση (απλα για να μην κουνιέται) και δεν πρόκειτε να στάξει ούτε σταγονίτσα;) Φιλιά πολλά

    Ευχαριστώ πολύ nipi@gogo's. Κορίτσια εάν έχετε δοκιμάσει άλλες ιδέες μην διστάσετε να τις μοιραστείτε. Οι μόνοι που κερδίζουν από αυτή τη διαδικασία είναι τα παιδιά;).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. χμμμ.... και φυσικά εννοούσα πρόκειτΑΙ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γειά σας και απο μενα .Στη λογική της διάφανης επικάλυψης, το Φθινόπωρο κάναμε για τα φυτέματα μια δραστηριότητα που μπορεί να τη βρείτε ενδιαφέρουσα.Παραλληλα με την κλασσική παρατήρηση με το μεγεθυντικό μας φακό ,τη μέτρηση αύξησης του ύψους των βλαστών και το πείραμα των ειδικών συνθηκών ,τηρούσαμε καθημερινό ημερολόγιο.Γιά κάθε μερα τραβούσαμε τη γραμμούλα και στο τέλος εγινε η ημερομέτρηση.Οσο όμως αναπτύσσονταν τα φασόλια και η φακές μας, εβγαζαν ένα σπόρο και τον κλείναμε σε διαφανο αυτοκολλητο φύλλο .Στο τέλος μαζευτηκαν περίπου 6'-7 διαφάνειες
    και αφου συρράψα τριγύρω κορνιζακι κανσον για σταθερότητα τα φεραμε στην παρεούλα και ακολούθησε η σειροθέτηση που όλοι γνωρίζουμε με αυτό το υλικό.Ετσι μας έκανε τα μαθηματικά μας η μητέρα φύση.Μια επέκταση προεκυψε όταν καποια νηπια θελησαν να κόψουν χαρτάκια και να απεικονίσουν την ανάπτυξη του φυτωρίου μας εκ του φυσικου.Ευχομαι να μη σας κουρασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Pitsina φοβερή ιδέα πραγματικά τέτοιες δραστηριότητες είναι αυτές που λέμε "μάθηση σε πραγματικό χρόνο". Ευχαριστούμε:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή