Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

Εκλογές


          Μια και μαθαίνουμε για την δημοκρατία αυτές τις μέρες είναι καλό να πούμε στα παιδιά οτι στη δημοκρατία για να είναι όλοι ικανοποιημένοι θα πρέπει τα πράγματα να γίνονται με δίκαιο τρόπο. Εξηγούμε οτι στη χώρα μας επειδή είμαστε πολλοί και δεν μπορούμε κάθε φορά να μαζευόμαστε όλοι μαζί και να αποφασίζουμε για ένα θέμα κάνουμε εκλογές σε κάθε πόλη και χωριό για να διαλέξουμε ποιός θέλουμε να γίνει “η φωνή” του χωριού/πόλης. Αυτός λέγεται βουλευτής και η δουλειά του είναι να συζητάει με τους βουλευτές από τις άλλες πόλεις στη Βουλή και όλοι μαζί να λύνουν με δίκαιο τρόπο τα προβλήματα της χώρας μας. Ακόμα διαλέγουμε και κάποιον που θα είναι υπεύθυνος για όλα και θα φροντίζει να πηγαίνουν στη χώρα μας όλα καλά. Αυτός ονομάζεται Πρωθυπουργός ή Πρόεδρος και η κάθε χώρα έχει τον δικό της. Ο πρωθυπουργός μαζί με τους βουλευτές φτιάχνουν τους νόμους και τους κανόνες μιας χώρας που θα πρέπει να είναι δίκαιοι για όλους και οι πολίτες να τους υπακούν.
Χρήσιμο για την παραπάνω ανάλυση  θα σας φανεί το ακόλουθο υλικό.

BOYLH      VOYLH-VOYLEYTES                                     
 
Αποφασίσαμε κι εμείς να κάνουμε εκλογές για να διαλέξουμε ποιός θα είναι ο υπεύθυνος για το μαγαζάκι της τάξης μας γι’ αυτόν το μήνα. Ποιός δλδ, θα γίνει ταμίας, θα τακτοποιεί τα ράφια με τα προϊόντα και θα φροντίζει να λειτουργεί το μαγαζάκι σωστά.
Παρακολουθήσαμε πως γίνεται η διαδικασία των εκλογών στο You Tube και στη συνέχεια στήσαμε τις δικές μας εκλογές.

SHMATAKIA  ψηφοδέλτιο  ταυτοτητα
                                  
                                      PB161307
                                                       προεκλογικοί λόγοι                                        

PB161309PB161331
                              εφορευτική επιτροπή εν ώρα εργασίας

 PB161330              PB161312
     παραβάν από στρώματα                                    η ώρα της ψήφου

                                PB161338

                                               PB161349 καταμέτρηση…

Αφού καταμετρήσετε τις ψήφους, μπορείτε να φτιάξετε στον υπολογιστή ένα γράφημα όπου τα παιδιά θα σας υπαγορεύουν τα δεδομένα του αποτελέσματος. Μπορείτε φυσικά να το φτιάξετε και σε χαρτί, απλά είναι μια ευκαιρία να δείξετε στα παιδιά τι άλλο μπορούμε να κάνουμε με έναν υπολογιστή. Να τα δικά μας αποτελέσματα.

          Image2     Image2fc

Αφού, βρείτε τον νικητή της διαδικασίας αυτής αποφασίστε όλοι μαζί για το ποιές θα είναι οι αρμοδιότητές του (κανόνες/νόμοι) και τι θα γίνεται σε περίπτωση μη εφαρμογής τους. Για παράδειγμα, εμείς αποφασίσαμε όποιος δεν τηρεί τους κανόνες να μην του επιτρέπουμε να παίξει στο μαγαζάκι για την υπόλοιπη ημέρα. Και εάν την επόμενη συνεχίσει να κάνει τα ίδια ο υπεύθυνος θα πρέπει να του πει οτι δεν επιτρέπεται να παίξει στο μαγαζί για την υπόλοιπη εβδομάδα.

Αυτά για σήμερα. Keep walking προς μια πραγματική δημοκρατία;).

2 σχόλια:

  1. Τέλειο, ευχαριστούμε!!! Αχ Μυρτώ είναι τόσες πολλές οι ιδέες!!!Δεν έχω μελάνια, ούτε μπορώ να τα αντικαταστήσω άμεσα, τα έχω βάλει όλα σελιδοδείκτες..Θα φτιάξω αρχεία για να μηνν τα ξεχνάω, αλλά αν δεν τα έχω εκτυπωμένα τα χάνω...ουφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχαχα! Φτιάξε φακέλους στον υπολογιστή σου θεματικούς και κάνε τις εικόνες που θες "αποθήκευση ως" στον αντίστοιχο φάκελο. Κι όποτε βρείς λεφτά εκτυπώνεις.
    Λύση Νο2: Πήγαινε σε μία ΔΕΚΟ της γειτονιάς διάλεξε έναν οποιονδήποτε υπάλληλο και ζήτα του να σου πληρώσει το μελάνι. Μιλάμε οτι ακόμα και οι απόφοιτοι Λυκείου παίρνουν περισσότερα λεφτά από μας. Δεν συζητάω για τους κατόχους πτυχίου ΑΕΙ. Μισθολογική δικαιοσύνη του "κ.....".

    Άντε φιλιά ρε Βάσια:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή