Στη συνέχεια της παρουσίασης για την καταστροφή του περιβάλλοντος και έχοντας τη βοήθεα του Νερένιου, μιλήσαμε για τα σκουπίδια που ρυπαίνουν τη θάλασσα, το πετρέλαιο που πέφτει από τα δεξαμενόπλοια όταν υπάρχει ατύχημα, τα απόβλητα των εργοστασίων, οικισμών, ξενοδοχείων αλλά και τις συνέπειες σε όλα τα πλάσματα της Γής.
Επικεντρωθήκαμε στην καταστροφή που προκαλούν οι πετρελαιοκιλήδες και είπαμε οτι αν το πετρέλαιο μείνει αρκετό καιρό στη θάλασσα γίνεται σαν λαδένια λάσπη που κολλάει παντού ενώ ένα άλλο κομμάτι του πετρελαίου σιγά σιγά σκληραίνει σαν πέτρα και βουλιάζει στο βυθό.
Κάναμε ένα πείραμα (είναι εβδομάδα πειραμάτων αυτή, τί να κάνουμε:)χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο για να δούμε πως συμπεριφέρεται στο νερό μία λιπαρή ουσία . Παρατηρήσαμε, μετά από ανακάτεμα οτι δεν διαλύεται αλλά μένει στην επιφάνεια του νερού. Το φυσήξαμε, αλλά πάλι δεν διαλύθηκε. Απλά μετακινήθηκε από τη θέση του και έτσι καταλάβαμε οτι με τον αέρα και την κίνηση της θάλασσας (ρεύματα) το μολυσμένο νερό μπορεί να φτάσει παντού.
Σκεφτήκαμε τρόπους να βγάλουμε το λάδι/πετρέλαιο από τη θάλασσα/νερό. Χρησιμοποιήσαμε βαμβάκι, χαρτί, κλωστή για να το μαζέψουμε σε μιa μεριά, χαρτονάκι και κουτάλι. Βουτήξαμε ακόμα χρωματιστά φτερά στο νερό για να δούμε πώς κολλάνε τα φτερά των πουλιών. Προσπαθήσαμε να τα πλύνουμε για να καθαρίσουν και δυσκολευτήκαμε πολύ.
Στη συνέχεια σε μια προσπάθεια να φτιάξουμε τη δική μας πετρελαιοκιλήδα, έδωσα στα παιδιά πιατάκια πλαστικά τα οποία γεμίσαμε με νερό όπου υπήρχε αρaιωμένος άοσμος διαλύτης. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε νέφτι ή ασετόν. Στη συνέχεια, έριχνα μέσα στα πιατάκια τους από μιά σταγόνα μπλέ και μαύρης λαδομπογιάς. Τα παιδιά έφτιαχναν με τα δύο χρώματα (που επέπλεαν στο νερό) σχέδια χρησιμοποιώντας ένα καλαμάκι για σουβλάκια.
Μετά τοποθετούσαν επανω ένα χαρτάκι. Το αφήναμε για 2΄ και στη συνέχεια τραβώντας το προς μία φορά αυτό μάζευε όλο το σχέδιο που είχαν φτιάξει τα παιδιά με τις λαδομπογιές τους. (συνιστώ ανοιχτά παράθυρα ή εξωτερικό χώρο γι’ αυτή τη δραστηριότητα) Κοινώς το λάδι κολλούσε επάνω στο χαρτί.
Αυτή είναι μια τεχνική όπου εαν χρησιμοποιήσεις ζωηρά χρώματα μπορείς να φτιάξεις υπέροχα σχέδια. Όμως μια πετρελαιοκιλήδα δεν μπορεί ούτε μέσω της τέχνης να φαίνεται υπέροχη.
Εμείς διαβάσαμε και το βιβλίο: “Ο Τζέϊκ στη θάλασσα”, Γιό Σομέι, εκδ., Σύγχρονοι Ορίζοντες (σχετικό με το θέμα και υπέροχο). Στη σειρά υπάρχουν άλλα δύο βιβλία με περιβαλλοντικά θέματα.
Keep walking;)
Επικεντρωθήκαμε στην καταστροφή που προκαλούν οι πετρελαιοκιλήδες και είπαμε οτι αν το πετρέλαιο μείνει αρκετό καιρό στη θάλασσα γίνεται σαν λαδένια λάσπη που κολλάει παντού ενώ ένα άλλο κομμάτι του πετρελαίου σιγά σιγά σκληραίνει σαν πέτρα και βουλιάζει στο βυθό.
Κάναμε ένα πείραμα (είναι εβδομάδα πειραμάτων αυτή, τί να κάνουμε:)χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο για να δούμε πως συμπεριφέρεται στο νερό μία λιπαρή ουσία . Παρατηρήσαμε, μετά από ανακάτεμα οτι δεν διαλύεται αλλά μένει στην επιφάνεια του νερού. Το φυσήξαμε, αλλά πάλι δεν διαλύθηκε. Απλά μετακινήθηκε από τη θέση του και έτσι καταλάβαμε οτι με τον αέρα και την κίνηση της θάλασσας (ρεύματα) το μολυσμένο νερό μπορεί να φτάσει παντού.
Σκεφτήκαμε τρόπους να βγάλουμε το λάδι/πετρέλαιο από τη θάλασσα/νερό. Χρησιμοποιήσαμε βαμβάκι, χαρτί, κλωστή για να το μαζέψουμε σε μιa μεριά, χαρτονάκι και κουτάλι. Βουτήξαμε ακόμα χρωματιστά φτερά στο νερό για να δούμε πώς κολλάνε τα φτερά των πουλιών. Προσπαθήσαμε να τα πλύνουμε για να καθαρίσουν και δυσκολευτήκαμε πολύ.
Στη συνέχεια σε μια προσπάθεια να φτιάξουμε τη δική μας πετρελαιοκιλήδα, έδωσα στα παιδιά πιατάκια πλαστικά τα οποία γεμίσαμε με νερό όπου υπήρχε αρaιωμένος άοσμος διαλύτης. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε νέφτι ή ασετόν. Στη συνέχεια, έριχνα μέσα στα πιατάκια τους από μιά σταγόνα μπλέ και μαύρης λαδομπογιάς. Τα παιδιά έφτιαχναν με τα δύο χρώματα (που επέπλεαν στο νερό) σχέδια χρησιμοποιώντας ένα καλαμάκι για σουβλάκια.
Μετά τοποθετούσαν επανω ένα χαρτάκι. Το αφήναμε για 2΄ και στη συνέχεια τραβώντας το προς μία φορά αυτό μάζευε όλο το σχέδιο που είχαν φτιάξει τα παιδιά με τις λαδομπογιές τους. (συνιστώ ανοιχτά παράθυρα ή εξωτερικό χώρο γι’ αυτή τη δραστηριότητα) Κοινώς το λάδι κολλούσε επάνω στο χαρτί.
Αυτή είναι μια τεχνική όπου εαν χρησιμοποιήσεις ζωηρά χρώματα μπορείς να φτιάξεις υπέροχα σχέδια. Όμως μια πετρελαιοκιλήδα δεν μπορεί ούτε μέσω της τέχνης να φαίνεται υπέροχη.
Εμείς διαβάσαμε και το βιβλίο: “Ο Τζέϊκ στη θάλασσα”, Γιό Σομέι, εκδ., Σύγχρονοι Ορίζοντες (σχετικό με το θέμα και υπέροχο). Στη σειρά υπάρχουν άλλα δύο βιβλία με περιβαλλοντικά θέματα.
Keep walking;)
Παρακολουθώ από την αρχή το θέμα σου και πρέπει να πω μπράβο το δούλεψες τέλεια!
ΑπάντησηΔιαγραφή