Η έννοια “βιβλίο” είναι πολλές φορές συγκεχυμένη στο μυαλό ενός παιδιού καθώς ταυτίζεται με ορισμένα εξωτερικά χαρακτηριστικά (π.χ σκληρό εξώφυλλο) ή ακόμα και με το ίδιο το περιεχόμενο (βιβλία είναι μόνο τα παραμύθια). Έτσι, σήμερα αποφασίσαμε να καταρρίψουμε μερικούς μύθους.
Έφερα στα παιδιά διάφορα είδη βιβλίων σε ότι αφορά το περιεχόμενο (μαγειρικής, κηπουρικής, παραμύθια, εγκυκλοπαίδειες, γνώσεων, κατασκευών κ.α). Το κάθε ένα πήρε από ένα, και αφού το ξεφύλλισε και το επεξεργάστηκε έκανε μια μίνι παρουσίαση του περιεχομένου του και όλοι μαζί προσπαθούσαμε να το κατατάξουμε σε μια ομάδα/ είδος βιβλίου. Παράλληλα, κάθε είδος βιβλίου που βρίσκαμε, του αποδίδαμε και ένα σύμβολο για να μπορούν τα παιδιά (αφού δεν διαβάζουν ακόμα) να θυμούνται κάθε φορά τις κατηγορίες που είχαμε ήδη βρει.
Σκεφτήκαμε για το αν υπάρχουν και άλλα είδη βιβλίου (ποιητικές συλλογές, μουσικής κ.α) και επισημάναμε τις διαφορές ανάμεσα στα:
- βιβλία γνώσεων ενός θέματος (π.χ διάστημα) και τις εγκυκλοπαίδειες
- παραμύθια και ιστορικά βιβλία
Στη συνέχεια, έδειξα στα παιδιά πίνακες με ανθρώπους που διαβάζουν βιβλία και τους ζητούσα κάθε φορά να υποθέσουν το είδος του βιβλίου. Περίμενα οτι αυτή θα ήταν μια δύσκολη άσκηση για τα παιδιά, όμως εάν ποτέ δουλέψετε την ενότητα του βιβλίου κάντε την γιατί οι απαντήσεις των παιδιών είναι ενδιαφέρουσες :).
Το πόσο καλοί αναλυτές της ανθρώπινης εικόνας είναι αυτά τα μικρά ανθρωπάκια δεν λέγεται. Μα πόσο γελοίοι γινόμαστε αλήθεια, όταν νομίζουμε οτι μπορούμε να τους κρύψουμε το άγχος της καθημερινότητάς πίσω από ένα χαμόγελο. Τράτζικ!
Στη συνέχεια, παίξαμε στην αυλή ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι με τα σύμβολα των κατηγοριών που είχαμε φτιάξει. 2 στεφάνια κάτω, τα σύμβολα γραμμένα ανά δύο σε χαρτάκια, τα παιδιά τρέχουν ανάμεσά τους για όσο χτυπάω το τύμπανο. Όταν σταματήσω, φωνάζω μία κατηγορία βιβλίου τα παιδιά που πρώτα θα βρουν τα 2 σωστά χαρτάκια και θα μπουν στα στεφάνια κερδίζουν, και κάθονται κάτω. Συνεχίζουμε με τους υπόλοιπους μέχρι να μείνει στο τέλος μόνο ένας.
Μετά το ψυχοκινητικό μας, βρεθήκαμε να χαλαρώνουμε σε αυτή τη “ζεν” κατάσταση
ακούγοντας το παρακάτω κομμάτι το οποίο εμείς μάθαμε και το συνδυάσαμε ωραιότατα με το θέμα των βιβλίων:
Keep walking xxx
Έφερα στα παιδιά διάφορα είδη βιβλίων σε ότι αφορά το περιεχόμενο (μαγειρικής, κηπουρικής, παραμύθια, εγκυκλοπαίδειες, γνώσεων, κατασκευών κ.α). Το κάθε ένα πήρε από ένα, και αφού το ξεφύλλισε και το επεξεργάστηκε έκανε μια μίνι παρουσίαση του περιεχομένου του και όλοι μαζί προσπαθούσαμε να το κατατάξουμε σε μια ομάδα/ είδος βιβλίου. Παράλληλα, κάθε είδος βιβλίου που βρίσκαμε, του αποδίδαμε και ένα σύμβολο για να μπορούν τα παιδιά (αφού δεν διαβάζουν ακόμα) να θυμούνται κάθε φορά τις κατηγορίες που είχαμε ήδη βρει.
Σκεφτήκαμε για το αν υπάρχουν και άλλα είδη βιβλίου (ποιητικές συλλογές, μουσικής κ.α) και επισημάναμε τις διαφορές ανάμεσα στα:
- βιβλία γνώσεων ενός θέματος (π.χ διάστημα) και τις εγκυκλοπαίδειες
- παραμύθια και ιστορικά βιβλία
Στη συνέχεια, έδειξα στα παιδιά πίνακες με ανθρώπους που διαβάζουν βιβλία και τους ζητούσα κάθε φορά να υποθέσουν το είδος του βιβλίου. Περίμενα οτι αυτή θα ήταν μια δύσκολη άσκηση για τα παιδιά, όμως εάν ποτέ δουλέψετε την ενότητα του βιβλίου κάντε την γιατί οι απαντήσεις των παιδιών είναι ενδιαφέρουσες :).
Το πόσο καλοί αναλυτές της ανθρώπινης εικόνας είναι αυτά τα μικρά ανθρωπάκια δεν λέγεται. Μα πόσο γελοίοι γινόμαστε αλήθεια, όταν νομίζουμε οτι μπορούμε να τους κρύψουμε το άγχος της καθημερινότητάς πίσω από ένα χαμόγελο. Τράτζικ!
Στη συνέχεια, παίξαμε στην αυλή ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι με τα σύμβολα των κατηγοριών που είχαμε φτιάξει. 2 στεφάνια κάτω, τα σύμβολα γραμμένα ανά δύο σε χαρτάκια, τα παιδιά τρέχουν ανάμεσά τους για όσο χτυπάω το τύμπανο. Όταν σταματήσω, φωνάζω μία κατηγορία βιβλίου τα παιδιά που πρώτα θα βρουν τα 2 σωστά χαρτάκια και θα μπουν στα στεφάνια κερδίζουν, και κάθονται κάτω. Συνεχίζουμε με τους υπόλοιπους μέχρι να μείνει στο τέλος μόνο ένας.
Μετά το ψυχοκινητικό μας, βρεθήκαμε να χαλαρώνουμε σε αυτή τη “ζεν” κατάσταση
ακούγοντας το παρακάτω κομμάτι το οποίο εμείς μάθαμε και το συνδυάσαμε ωραιότατα με το θέμα των βιβλίων:
Keep walking xxx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου