Σήμερα τελειώνουμε την αναφορά μας στο αρχαίο ελληνικό θέατρο μιλώντας για τα είδη των έργων που παίζονταν τότε. Επικεντρωθήκαμε στην κωμωδία και την τραγωδία και αναφερθήκαμε στους σπουδαιότερους εκπροσώπους τους.
Προσεγγίσαμε την ιστορία του Τρωϊκού πολέμου, μέσα από το έργο του Ευριπίδη “Ιφιγένεια εν Αυλίδι”.
Αρχικά παρακολουθήσαμε την αφορμή για την όλη ιστορία (αρπαγή της ωραίας Ελένης από τον Πάρι),
και συνεχίσαμε διαβάζοντας το βιβλίο του Μανδηλαρά,
Χρησιμοποιήσα το παρακάτω υλικό για να δώσω κι άλλες εικόνες στα παιδιά ώστε να “μπουν” μέσα στην υπόθεση,
και μετά αρχίσαμε να συζητάμε για το δίλλημα του Αγαμέμνονα (να θυσιάσει τη κόρη του για την πατρίδα ή όχι) αλλά και για τη θυσία της Ιφιγένειας. Σταθήκαμε στην έννοια της θυσίας και σκεφτήκαμε ποιά πράγματα θα θυσιάζαμε εμείς και για ποιο λόγο.
Έφτιαξα μια κλίμακα βάζοντας στην κορυφή εκείνο που δεν θα θυσιάζαμε εύκολα ή καθόλου.
Σαν παρένθεση θα σας πώ, οτι αυτό που έκανε περισσότερη εντύπωση στα παιδια ήταν το οτι γινόταν ένας πόλεμος επί 10 χρόνια επειδή άρπαξαν μία γυναίκα! Τους εξήγησα, φυσικά, οτι αυτός ο λόγος δεν ήταν αληθινός και οτι όπως είχαμε πει και στην 28η Οκτωβρίου οι πόλεμοι γίνονται συνήθως γιατί κάποιοι θέλουν να αποκτήσουν περισσότερη δύναμη, εξουσία και πλούτη. Έτσι συνέβη και στην περίπτωση του Τρωϊκού πολέμου αφού οι πόλεις εκείνης της εποχής και οι βασιλιάδες τους συναγωνίζονταν για το ποια θα είναι η πιο δυνατή και πλούσια. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ιστορίες των αρχαίων Ελλήνων αυτός που έφταιγε πραγματικά ήταν οι θεοί. Πολλές φορές οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τους θεούς –που ήταν φανταστικοί- για να δικαιολογήσουν μια κακή πράξη ή σκοπό.
Τέλος, μιλήσαμε και για τα συναισθήματα των ηρώων της τραγωδίας και κάναμε τις παρακάτω ασκήσεις,
(νήπια) (προνήπια)
Καλή εβδομάδα σε όλους, Keep walking ;)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου