Είναι σημαντικά τα χρώματα στη ζωή μας; Γιατί τα χρησιμοποιούμε; Ποιές ανάγκες μας, καλύπτουν; Αυτά τα ερωτήματα απαντήσαμε σήμερα παρατηρώντας αρχικά την τάξη μας. Βρήκαμε ένα αντικείμενο ο οποίο εχει πάντα κόκκινο χρώμα, όπου και αν το συναντήσουμε.
Γιατί επέλεξαν να έχει αυτό το χρώμα και όχι κάποιο άλλο; Σκεφτόμαστε τί χρώμα είναι το κόκκινο (έντονο/ δυνατό/ φωνακλάδικο;) και ποιά η λειτουργία του πυροσβεστήρα (να σβήνει αμέσως μια φωτιά) και έτσι συνδυάζοντας τα δύο καταλαβαίνουμε οτι είναι ένα αντικείμενο το οποίο θα πρέπει να μας τραβάει αμέσως την προσοχή και να γίνεται εύκολα αντιληπτό. Μιλήσαμε και για την αίσθηση που μας δίνουν τα υπόλοιπα χρώματα.
Μετά έδειξα στα παιδιά εικόνες από διάφορα γεγονότα της ζωής γύρω μας και ζητούσα κάθε φορά από ένα παιδί να έρχεται στο “ανθοπωλείο” (υπήρχαν εικόνες από τριαντάφυλλα επάνω σε ένα καρεκλάκι) και να αγοράζει τα λουλούδια που θεωρούσε κατάλληλα για την κάθε περίσταση.
όμως επειδή δεν ήθελα τα παιδιά να θεωρήσουν αυτέ τις επιλογές ως κανόνα, φτιάξαμε τον παρακάτω πίνακα όπου ο καθένας επέλεγε το χρώμα που του ταίριαζε σε κάθε συναισθηματική κατάσταση (χαρά/λύπη/θυμός). Κοιτάζοντας τον πίνακα στο τέλος καταλάβαμε οτι τα χρώματα λειτουργούν για τον καθένα μας διαφορετικά αφού ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και ιδιαίτερος!
Και μια και σήμερα είναι η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου φτιάξαμε ένα όμορφο βιβλίο με λέξεις σχετικές με την αγάπη, τις οποίες τα παιδιά μου υπαγόρευσαν στον πίνακα και μετά τις αντέγραψαν στις κατασκευές τους.
Τελειώσαμε την ημέρα μας ακούγοντας και μαθαίνοντας το αγαπημένο μου,
Ένα τραγούδι γεμάτο εικόνες και υπέροχη αφορμή για πολλές δραστηριότητες;)
Βαλεντίνες και βαλεντίνοι μου, Keep walking xxx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου