Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Τα μέρη ενός θεάτρου

          Και τώρα που μάθαμε για το αρχαίο ελληνικό θέατρο αλλά είδαμε και από κοντά ενα σύγχρονο, μια και παρακολουθήσαμε πρόσφατα θεατρική παράσταση, τα παιδιά είναι σε θέση να κάνουν τις συγκρίσεις τους και να μας πουν ποια νομίζουν οτι είναι η χρησιμότητα των χώρων ενός θεάτρου.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjXuXtaj1LG_1ZQvA1_vKi_UitSXmdQfyz_ds_2isCYUe2Nz9gYL2lJKRWyfbg7b0QT8peZV4-B331dQpcqTghgweu9OAw9N8oMegevo2xoHpvls371SyFEZwxE_gOy0792KSQCm1fkkQQ/s1600/palco+%25283%2529.jpg

Έτσι μιλήσαμε για την πλατεία, τους εξώστες, τη σκηνή, τα παρασκήνια και την αυλαία αλλά και για τα καμαρίνια και το φουαγιέ.

Μετά επεκτείναμε το “θεατράκι” της τάξης μας προσθέτοντας επιπλέον χώρους και παίξαμε το εξής παιχνίδι: Δύο παιδιά ξεκινάνε μιλώντας στο τηλέφωνο,

IMG_1804

Α: Γειά σου τι κάνεις;

Β: Όλα καλά εσύ;

Α: Μια χαρά. Να ξέρεις σκεφτόμουν μήπως θα ήθελες να παρακολουθούσαμε μια ωραία παράσταση σήμερα το βράδυ.

Β: Υπέροχη ιδέα. Που θα βρεθούμε;

Α: (λέει έναν από τους χώρους του θεάτρου, ως σημείο συνάντησης π.χ στο φουαγιέ)

το παιδί Β θα πρέπει να πάρει από μένα την πινακίδα που γράφει την λέξη “φουαγιέ” και να την κολλήσει στο χώρο που έχουμε ορίσει ως φουαγιέ στην τάξη. Αν βρει το χώρο κερδίζει ένα βαθμό (ή οτι άλλο θέλετε).

IMG_1800 IMG_1803 IMG_1793 IMG_1795

Μετά μιλήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουμε για μια παράσταση. Φυσικά η τηλεόραση, μέσω των διαφημιστικών είναι ένας τρόπος, όμως υπάρχουν ειδικά περιοδικά που μπορούμε να αγοράσουμε αλλά αξίζει να σταθείτε στο διαδίκτυο και να δείξετε στα παιδιά τις ειδικές ιστοσελίδες που δίνουν πληροφορίες για τις θεατρικές παραστάσεις. Για παράδειγμα,

image

η σελίδα του Αθηνοράματος δίνει μια ιδέα στα παιδιά του τι πληροφορίες μπορεί να μας δώσει μια ιστοσελίδα αλλά και με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορούμε να ψάξουμε μια παράσταση. Εμείς αναφερθήκαμε σε όλα τα παραπάνω αλλά δώσαμε έμφαση στην αφίσα κυρίως γιατί εδώ στην Κέρκυρα (αλλά και στις περισσότερες επαρχιακές πόλεις) είναι ο δημοφιλέστερος τρόπος για να μάθουμε για μια θεατρική παράσταση.

Κάναμε υποθέσεις για το τι είναι γραμμένο σε μια αφίσα ή για το τι θα πρέπει να είναι γραμμένο. Παρατηρήσαμε το “στήσιμο” αυτών των πληροφοριών σε διάφορες αφίσες,

afisa imageimage

και φτιάξαμε όλοι μαζί τη δική μας αφίσα για το αγαπημένο παραμύθι της βιβλιοθήκης μας το οποίο υποτίθεται:) θα ανεβάζαμε στο θέατρο. Οι μεγάλοι έγραψαν, οι μικροί ζωγράφισαν και όλοι μαζί στήσαμε την αφίσα;)

IMG_1825 IMG_1828

Αυτά για σήμερα, σας φιλώ και Κeep walking

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου