Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2013

Είδη θεάτρου και παιχνίδια με τις σκιές

         Εκτός από το θέατρο με τους ηθοποιούς υπάρχουν και άλλα είδη θεάτρου. Τα παιδιά γνωρίζουν ήδη το κουκλοθέατρο αλλά και το θέατρο σκιών. Σε αυτά τα τελευταία προσθέσαμε και το θέατρο με μαριονέτες. Είδαμε σχετικά βίντεο στο ΥΤ και με την ευκαιρία της σημερινής βροχερής μέρας εξερευνήσαμε τον κόσμο των σκιών.

Κλείσαμε τα φώτα της τάξης και αφήσαμε το φυσικό φώς της μέρας που περνούσε από το μοναδικό μας παράθυρο να φτιάξει τις σκιές

IMG_1832 τις οποίες και ανακαλύπταμε,

IMG_1830 IMG_1831

ή δημιουργούσαμε μόνοι μας. Πώς δημιουργούνται οι σκιές; Τι χρειάζεται να έχουμε; Σκοτάδι και φως μαζί. Μέσα από την αρχική παρατήρηση καταλήξαμε οι κάθε αντικέιμενο έχει τη δική του σκιά.

Και μετά πώς δημιουργείτε μια σκιά; Αφήνουμε την κουβέντα να εξελιχθεί και ανατρέπουμε τις λάθος ή γενικές απαντήσεις βάζοντας νέους προβληματισμούς. Π.χ συνήθης απάντηση των παιδιών: “σκιά δημιουργείται αν βάλουμε μπροστά από το φώς ένα αντικείμενο”. Ρωτάτε τα παιδιά: το τζάμι του παραθύρου δεν είναι μπροστά από το φώς; Που είναι η σκιά του τζαμιού στο δωμάτιο; (----> άρα προϋπόθεση είναι το αντικείμενο να μην είναι διαφανές. Δηλαδή να μην αφήνει το φώς να περάσει)

Φτιάχνουμε μια σκιά με ένα αντικέιμενο στον τοίχο και ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν τον τρόπο με τον οποίο φωτίζεται το αντικείμενο. Εκεί που πέφτει το φώς είναι φωτισμένο ενώ από την πίσω μεριά σκοτεινό. Γιατί συμβαίνει αυτο; Τί κάνει το αντικείμενο στο φώς; (το εμποδίζει). Εαν δεν έχετε μιλήσει ήδη στα παιδιά από πριν για τον τρόπο που ταξιδεύει το φως (ευθύγραμμα) τώρα είναι μια καλή ευκαιρία να το κάνετε. Ένα μέρος του φωτός χτυπάει επάνω στο αντικείμενο και σταματάει. Το φώς που δεν έχει εμπόδια μπροστά του φτάνει ως τον τοίχο. Εαν δεν ταξίδευε το φώς ευθύγραμμα-έκανε για παράδειγμα καμπύλες ή ζικ ζακ- τότε μπορεί να μην είχαμε και καθόλου σκιές αφού το φως δεν θα σταμάταγε στο χέρι ή τον τοίχο αλλά θα πήγαινε και στο κομμάτι του τοίχου που κρύβετε από το χέρι.

Μπορείτε ακόμα να παρατηρήσετε τις σκιές σε σχέση με τη θέση του φωτός ή του αντικειμένου αλλά και την απόσταση.

Εμείς με την ευκαιρία, φτιάξαμε έναν μπερντέ και παίξαμε το “κάνε ο,τι και η σκιά μου

IMG_1855 IMG_1847

IMG_1861 IMG_1839

Φτιάξαμε, όμως, και τις φιγούρες των ηρώων της Σταχτοπούτας και της Κοκκινοσκουφίτσας, μια ευγενική χορηγία της Kidepedia:)

 

σάρωση0026σάρωση0027σάρωση0028σάρωση0029σάρωση0030σάρωση0031σάρωση0032σάρωση0033σάρωση0034σάρωση0035σάρωση0036σάρωση0037σάρωση0038

 

σάρωση0039σάρωση0040σάρωση0041σάρωση0042σάρωση0043σάρωση0044σάρωση0045σάρωση0046

IMG_1864 IMG_1866

Τέλος, ακούσαμε και μάθαμε το,

Εάν πάλι θέλετε φιγούρες καραγκιόζη θα βρείτε αρκετές στο πολύ όμορφο blog του Ηλία “Εμείς οι νηπιαγωγοί”.

Καλά να περνάτε και Κeep walking;)

2 σχόλια:

  1. ΤΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ !!!!ΜΠΡΑΒΟ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Κική μου. Ας πούμε οτι περνάμε καλά:)

      Διαγραφή