Ολοκληρώνοντας το θέμα μας για τις τέχνες δεν θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε για το μουσείο. Δυστυχώς τα μουσεία στο νησί μας ανακαινίζονται και δεν μπορούμε να τα επισκεφτούμε. Έτσι σήμερα, αναλύσαμε ετοιμολογικά τη λέξη και τη συνδέσαμε με τις εννέα μούσες που τόσους μήνες μας ταξιδεύουν στα μυστικά της τέχνης, αλλά μιλήσαμε και για τη χρησιμότητα ενός μουσείου.
Επειδή εχθές δεν κάναμε σχολείο (λόγω σεμιναρίου), έδωσα στα παιδιά μου τη Δευτέρα το παρακάτω φυλλάδιο.
Έτσι ακόμα και τα παιδιά που δεν είχαν επισκεφτεί ποτέ στη ζωή τους ένα μουσείο, ήρθαν σε μια πρώτη επαφή μ’ αυτό, μέσω διαδικτύου, με τη βοήθεια των γονιών τους. Η ομάδα μου είχε αποκτήσει μια κοινή βάση. Αυτό βοήθησε ώστε να σκεφτούμε και να μιλήσουμε για διάφορα είδη μουσείων.
Μετά χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και η κάθε ομάδα ανέλαβε να στήσει το δικό της μουσείο διαλέγοντας ένα από τα εξής τέσσερα: αρχαιολογικό, φυσικής ιστορίας, μοντέρνας τέχνης και λαογραφικό
Η κάθε ομάδα επέλεξε τα χρώματα χαρτονιού που θα χρησιμοποιούσε και έθεσε αρμοδιότητες. Ποιος θα σχεδιάσει, κόψει, γράψει στον υπολογιστή την πινακίδα, κολλήσει, ζωγραφίσει.
Και να πως εξελίχτηκαν τα εργαστήριά μας,
Όταν το μουσείο της κάθε ομάδας είχε τελειώσει έπρεπε να πάνε στη γωνιά των εκθεμάτων και να επιλέξουν εκείνα που ήταν κατάλληλα για να μπουν το δικό τους μουσείο.
Στο τέλος συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα για να αξιολογήσουμε τη δουλειά της κάθε ομάδας. Τι έφτιαξαν, τι επιλογές έκαναν και γιατί.
Αργότερα, μιλήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο ένας επισκέπτης παίρνει πληροφορίες για ένα έκθεμα. Παρακολουθήσαμε το μονόλεπτο βιντεάκι και παρατηρήσαμε τις πινακίδες που βρίσκονται μπροστά από τα εκθέματα του μουσείου. Τι πληροφορίες μας δίνουν;
Έστησα, λοιπόν, τις εργασίες των παιδιών πάνω στα τραπεζάκια σαν εκθέματα μουσείου και ζητούσα από τον καθένα να μας δώσει πληροφορίες (περιγράψει) το δικό του έκθεμα. Οι υπόλοιποι κάναμε τους επισκέπτες του μουσείου.
Φυσικά δεν περίμενα να θυμούνται τις λεπτομέρειες και ούτε ήταν αυτός ο στόχος. Όμως ήθελα να μάθουν τι είδους ερωτήσεις κάνουμε όταν θέλουμε να αντλήσουμε πληροφορίες για τα αντικείμενα που βρίσκονται στα μουσεία, αλλά και τι πληροφορίες μας δίνουν συνήθως οι πινακίδες που βρίσκονται κάτω από αυτά.
Ήταν ωραίο,σήμερα, να βλέπω αυτούς τους μικρούς τύπους να δουλεύουν τόσο όμορφα μαζί. Είναι η εποχή που το κάθε γρανάζι έχει βρει τη θέση του, και η μηχανή πάει σιγά σιγά μόνη της:) Keep walking xxx
Η σπουδαία "μηχανή" που δουλεύει τόσο όμορφα και αρμονικά πλέον είχε και έχει, ωστόσο, και ένα σπουδαίο μηχαν...οδηγό...Εσένα...καλή μου και εξαίρετη Μυρτώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚ α τ α π λ η κ τ ι κ η δουλειά!!!Πολλά πολλά συγχαρητήρια!Όμως έχεις και γονείς που συμμετέχουν στο πρόγραμμά σου όσο μπορούν!Δυστυχώς σε μένα πλήρης αδιαφορία!Ακόμη και τα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης τα επιστρέφουν σε 2-3 βδομάδες(πλην ορισμένων εξαιρέσεων):(((((( Που να τους πω να δουλέψουν με τα παιδιά στο σπίτι!!!Έτσι στηρίζομαι στο υλικό μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣουλτάνα, μηχανοδηγοί είμαστε όλες μας μέχρι να τα φτάσουμε στην προτελευταία στάση. Μετά το νήμα το κόβουν μόνα τους και είναι η πιο όμορφη στιγμή της χρονιάς! Εκεί, που ακόμα και αν δεν κατάφερες να πείσεις τους γονείς Βάσω αλλά έχει δουλέψει σκληρά, νιώθεις υπέροχα γιατί βλέπεις τα αποτελέσματα της προσπάθειάς σου. Και λες ...κρίμα..θα μπορούσα με συνεργασία να καταφέρω περισσότερα, αλλά έστω και έτσι τα κατάφερα;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως Βάσω...να τους πεις! Στην αρχή θα δουλέψεις με τρία παιδιά, την επομένη με περισσότερα μέχρι να το καθιερώσεις;)