Μερικές φορές μια ιστοσελίδα μπορεί να μας δώσει την αφορμή για να κάνουμε πολλών ειδών δραστηριότητες με τα παιδιά. Η επίσημη ιστοσελίδα των χειμερινών ολυμπιακών αγώνων του Σότσι είναι ένα τέτοιο παράδειγμα.
Η αρχική της σελίδα είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για να αντιληφθούν τα παιδιά την χρησιμότητα του διαδυκτίου και αυτό γιατί συνδυάζει τον γραπτό λόγο με την συμβολική εικόνα πολύ απλά και επίσης γιατί χρησιμοποιεί το χρώμα με τρόπο που ενισχύει την όλη καταννόηση. Αφήστε τα να την παρατηρήσουν και ρωτήστε τα για ποιο πράγμα νομίζουν οτι μιλάει η σελίδα και ποια η χρησιμότητά της. Τι πληροφορίες νομίζουν οτι θα έπρεπε να δίνει; Τι πιστεύουν οτι δείχνει ο πίνακας με τις χρωματιστές βουλίτσες; Ποια είναι τα αθλήματα (εφόσον έχετε μιλήσει ήδη γι’ αυτά) που δείχνουν οι εικονίτσες στην οριζόντια μπαρα;
Εμείς δώσαμε έμφαση στον κεντρικό πίνακα, στους συνδέσμους πώλησης εισητηρίων, στο online κατάστημα αναμνηστικών σουβενίρ και στο σπιτάκι των μασκότ.
Αρχικά γνωρίσαμε τις μασκότ, είδαμε εικόνες και φωτογραφίες και αφού επισκεφτήκαμε το online κατάστημα που τις έχει αποτυπωμένες σε κάθε είδος σουβενίρ αποφασίσαμε να ανοίξουμε και ένα δικό μας κατάστημα που να πουλάει βαζάκια με τις εικόνες τους ζωγραφισμένες από εμάς. Χρησιμοποιήσαμε τις ετικέτες που ετοίμασα για τα παιδιά, ο καθένας διάλεξε την αγαπημένη του μασκότ, την ζωγράφισε και την κολλήσαμε επάνω στα βαζάκια μας. Τα χωρίσαμε με βάση το μέγεθος σε τρεις ομάδες, χρησιμοποιήσαμε τα ξύλινα κυβάκια μας ως χρήματα, έφτιαξα και έναν τιμοκατάλογο και το παιχνίδι άρχισε κυρίως για τα προνήπια;).
Γιατί τα νήπια είχαν άλλη αποστολή. Έπρεπε να “κλείσουν” εισιτήρια για τα αγαπημένα τους αγωνίσματα. Ετοίμασα έναν πίνακα όπως αυτόν της ιστοσελίδας αλλά μεταφρασμένο στα ελληνικά.
Ο καθένας έπρεπε να επιλέξει το άθλημα που ήθελε να δει, να επιλέξει από τον πίνακα την ημέρα και ημερομηνία που θα ήθελε να το παρακολουθήσει και να συμπληρώσει τα στοιχεία επάνω στο εισιτήριό του.
Οι εικόνες στο εισιτήριο υπάρχουν στην ιστοσελίδα. Εννοείται, λοιπόν, οτι πρώτα θα κάνετε επεξεργασία της ιστοσελίδας με τα παιδιά και μετά θα προχωρήσετε στη δραστηριότητα. Παρατηρήστε, επίσης, οτι οι ημέρες της εβδομάδας στον πίνακα έχουν μόνο τα δύο πρώτα γράμματα. Τα παιδιά αντιγράφουν από τον πίνακα τα δύο γράμματα της ημέρας που θέλουν και μετά πάνε στο ημερολόγιο της τάξης και βρίσκουν σε ποια μέρα αντιστοιχούν για να γράψουν και το υπόλοιπο της λέξης.
Κάπως έτσι ολοκληρώσαμε το θέμα μας με τους χειμερινούς ολυμπιακούς αγώνες που ξεκινάνε σε λίγες μέρες. Τώρα μένει μόνο να τους παρακολουθήσουμε;)
Keep walking xxx
Πρωτότυπη δραστηριότητα οργάνωσες πάλι Μυρτώ. Μπράβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραια ιδέα !!!Μπράβο Μυρτώ!
ΑπάντησηΔιαγραφή