Κυριακή, 12 Οκτωβρίου 2014

Η οικογένειά μου: δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών

          Μιλώντας για τις οικογένειές μας, κάναμε  διάφορες γλωσσικές και μαθηματικές δραστηριότητες.

Έτσι, ζωγραφίσαμε τα μέλη της οικογένειάς μας στο σωστό δωμάτιο του σπιτιού  με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς,

20141006_101409 σπίτι προνήπια  οικογένεια

                                                       (προνήπια)         (νήπια)

μετρήσαμε τα μέλη της οικογένειας του πίνακά μας και τα καταγράψαμε στο χαρτί,

20141006_113528 πιν3πιν2πιν1οικογένεια1

παρατηρήσαμε  και παίξαμε με τις καταλήξεις των λέξεων ΜΑΜΑ – ΜΠΑΜΠΑΣ,

     γονείςκατλ2καταλ1    20141007_113233

δημιουργώντας αστεία ποιηματάκια,

20141007_121639

ενώ ,τέλος, μάθαμε τι σημαίνει η λέξη πιθανότητα παίζοντας με οικογένειες διαφορετικών φυλών το παιχνίδι: “Μπορούν αυτοί οι γονείς να έχουν γεννήσει αυτό το παιδί;”

20141007_095635                                     

                πιθανότητες2   πιθανότητες1

Και αφού παίξετε, δείξτε στα παιδιά αυτή την εικόνα

   

και ρωτήστε τα να σας πουν εαν υπάρχει πιθανότητα να είναι αυτή μία οικογένεια και πως γίνεται. Έτσι θα μιλήσετε για την υιοθεσία, ενώ τα παιδιά θα καταλάβουν οτι ακόμα και στο απίθανο μπορούν οι άνθρωποι να δημιουργήσουν πιθανότητες εαν το έχουν ανάγκη ή το θέλουν πολύ. Από εκεί μπορείτε να επεκταθείτε στα ανθρώπινα επιτεύγματα πάνω σε θέματα που κάποτε ήταν απίθανα και σήμερα είναι δεδομένα;).

Σας φιλώ, Keep walking

 

7 σχόλια:

  1. Υποκλίνομαι στην εφευρετικότητά σου, τόσο με τα ποιηματάκια αλλά κυρίως με την έννοια της πιθανότητας που ψάχνω εδώ και καιρό τρόπους να την προσεγγίσω! Συγχαρητήρια.......!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτσε, μισό να σιάξω την τιάρα;) Πολύ χαιρόμαστε που προσφέραμε τις υπηρεσίες μας. Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Θεωρώ απαράδεκτο στις μέρες μας να περνάνε παιδαγωγοί τέτοιες προπαγάνδες σε παιδιά. Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός ότι τα στερεότυπα που εμείς οι ίδιοι δημιουργήσαμε και συνεχίζουμε να δημιουργούμε μπορούν να περάσουν τόσο υπόγεια στα μικρά παιδιά και τόσο "κρυφά" . Είμαι φοιτήτρια προσχολικής Αγωγής και βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το blog σας καθώς παίρνω ιδέες για την πρακτική μου. Όταν αντίκρισα την εικόνα με τα αστεία ποιηματάκια δεν πίστευα ότι τα βλέπω. Να υπάρχουν κάτω από τη μητέρα ¨δουλειές του σπιτιού¨ και να παρουσιάζεται ο πατέρας σαν αυτός που θέλει να προκόψει και να συναντήσει έναν βασιλιά. Ίσως φανεί υπερβολικό και σε μερικούς ακουστεί γελοίο αλλά ας το σκεφτούμε καλύτερα και πιο σφαιρικά.. Ζούμε στο 2015 σε μια εποχή που η ισότητα του φύλου αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ατόμων οποιαδήποτε κοινωνίας. Ας μην αρχίσουμε τις προπαγάνδες από τόσο μικρή και τρυφερή ηλικία. Ας μην τις αρχίσουμε ποτέ ! Κατά τ' άλλα θα ήθελα να σας πω ότι κάνετε καταπληκτική δουλειά και πολλά από τα άρθρα τα έχω ήδη αποθηκεύσει ! Καλό σας βράδυ και ευχαριστώ που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε το σχόλιό μου ! Δεκτές οποιεσδήποτε διαφωνίες γιατί ένας κόσμος χωρίς αμφισβητήσεις θα ήταν ένας μουντός και βαρετός κόσμος !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνάδελφέ μου μελλοντικέ, πολύ μα πάρα πολύ χαίρομαι για το σχόλιό σου αν και νομίζω οτι παρερμήνεψες κομμάτι την δραστηριότητα. Τα ποιηματάκια δεν τα έφτιαξα εγώ, αλλά τα παιδιά. Και όπως πολύ σωστά παρατήρησες αντανακλούν ακριβώς την θέση που έχουν τα δύο φύλα στον κόσμο τους. Αυτό βιώνουν και με βάση αυτό θα φτιάξουν και την ιστορία που τους ζήτησα. Ίσως εαν ζούσαν σε μία Σκανδιναβική χώρα να έστηναν το ποίημα διαφορετικά.
      Θα μπορούσες, όμως, εαν εσύ ήθελες να τα κάνεις να προβληματιστούν μέσα από αυτή την δραστηριότητα για το θέμα που αναφέρεις, να την χρησιμοποιήσεις σαν αφόρμηση για κάτι τέτοιο. Κάθε δραστηριότητα μπορεί να μας οδηγήσει σε δεκάδες άλλα μονοπάτια ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης μας. Η νηπιαγωγική είναι η τέχνη των αφορμήσεων.

      Αποκτώντας σταδιακά εμπειρία στη δουλειά θα παρατηρήσεις και θα έρθεις αντιμέτωπη με πολλές και διαφορετικές αντιλήψεις και θα αντιληφθείς και την δύναμη που έχει ο παράγοντας οικογένεια στην διαμόρφωση των αντιλήψεων των παιδιών. Αυτό πολλές φορές δεν είναι εύκολο να αλλάξει όσους σπόρους και να φυτέψεις. Παρόλα αυτά πρέπει να συνεχίζεις το φύτεμα γιατί ποτέ δεν ξέρεις.
      Εσύ, πάντως ακούγεσαι σαν πολλά υποσχόμενη "κηπουρός";) Εύχομαι καλή σταδιοδρομία και να μην σταματήσεις να αμφισβητείς ποτέ!
      Σε φιλώ.




      Διαγραφή
    2. Συγγνώμη για την παρανόηση. Δεν κατάλαβα σωστά ! :) Ευχαριστώ για τις συμβουλές και πάλι μπράβο για το έργο σας. Θα ήθελα να σας πω ότι νιώθω πολύ άπειρη και ακούγεται απόλυτα λογικό. Θα σας παρακαλούσα ,λοιπόν, σε περίπτωση που χρειαστώ κάποια βοήθεια να απευθυνθώ σε εσάς σε αυτόν εδώ τον ιστότοπο αν γίνεται. Θα σας ήμουν πολύ ευγνώμων. :)

      Καλό υπόλοιπο .

      Διαγραφή