Αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε να μιλάμε για την υγιεινή γενικά (βάρδιά μου) και για τα δόντια συγκεκριμένα (βάρδια συναδέλφου). Το συνδυάσαμε έτσι ώστε να πούμε κάποια γενικά πράγματα αλλά να δώσουμε έμφαση και στην υγιεινή των δοντιών. Εγώ εδώ θα σας αναρτήσω το δικό μου πρόγραμμα.
Ξεκινήσαμε με την ερώτηση πού βρίσκονται τα μικρόβια; Τα παιδιά έδωσαν απαντήσεις με τις οποίες καταλήξαμε στο συμπέρασμα: ΠΑΝΤΟΥ!
Πώς μεταφέρονται παντού λοιπόν; “Πετάνε σαν τις ψείρες” , μου είπε μια μικρή:).
Αφού είπαμε οτι αυτά τα άτιμα δεν μπορούμε να τα δούμε γιατί είναι μικροσκοπικά αποφασίσαμε να κάνουμε ένα μικρό πείραμα. Υποθέσαμε οτι τα μικρόβια είναι η ασημόσκονη που έβαλα εγώ στα χέρια ενός αγοριού. Στη συνέχεια είδαμε πώς το αγόρι θα μεταφέρει τα μικρόβια παντού. Χαιρέτησε έναν συμμαθητή του, έτριψε τα μάτια του, έπιασε το πόμολο της πόρτας, τα παιχνίδια, το χαρτί της τουαλέτας που σκουπίζει τον πωπό του, και ένα μήλο. Τα παιδιά κάθε φορά παρατηρούσαν πώς τα μικρόβια-ασημόσκονη έμεναν επάνω σε αυτά που ακούμπαγε. Στη συνέχεια, ένα άλλο παιδί που είχε καθαρά χέρια (χωρίς ασημόσκονες) ακούμπησε τα ίδια αντικείμενα και… ωχ! μολύνθηκε και αυτός!
Βέβαια είπαμε οτι τα μικρόβια δεν προκαλούν όλα αρρώστιες ή μολύνσεις. Κάποια είναι αβλαβή ή αδύναμα να μας κάνουν κακό. Υπάρχουν, όμως, και αυτά που μπορούν να μας αρρωστήσουν σοβαρά. Δυστυχώς εμείς δεν μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε.
Είδαμε επίσης με τα παιδιά και το παρακάτω βίντεο, για να μάθουμε ποιές είναι οι αγαπημένες φωλιές των μικροβίων.
Στη συνέχεια έφτιαξα κάρτες – μικρόβια και τις έκρυψα σε πιθανές περιοχές όπου υπάρχουν μικρόβια. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και ένα ζευγαράκι από τις ομάδες έψαχνε να βρεί τη δικιά του καρτέλα κάθε φορά. Κέρδιζε η ομάδα που θα έβρισκε πρώτη τις καρτέλες της.
Επίσης, φτιάξαμε και τους κατοίκους της Μικροβιούπολης. Άσχημοι, δύσμορφοι και παρδαλοί:) Αλλά πολύ μας άρεσαν.
Κeep walking :)
teleio
ΑπάντησηΔιαγραφή