Φθινόπωρο για τα καλά και με αυτό θα ασχοληθούμε τις επόμενες μέρες. Ξεκινάμε με τα καιρικά φαινόμενα δίνοντας έμφαση σε αυτό του αέρα μια και μας έχει επισκεφτεί τις τελευταίες μέρες.
Και βγήκαμε που λέτε στην αυλή με τις φωτογραφικές μας μηχανές μπας και τον πετύχουμε. Και τον βρήκαμε να κρύβεται πίσω από τη σημαία, ανάμεσα στα χόρτα, στις κορυφές των δέντρων και στις λωρίδες του γκοφρέ που κρεμάσαμε.
Περάσαμε τις ανακαλύψεις μας στον υπολογιστή και αφού τις παρατηρήσαμε εκτυπώσαμε κάποιες φυτογραφίες και φτιάξαμε την “αφίσα του αέρα”.
Στη συνέχεια ρώτησα τα παιδιά πως ήταν ο αέρας σε σχέση με εχθές (σήμερα είχε βοριά και έκανε λίγο ψύχρα). Έτσι μάθαμε να διαβαθμίζουμε τον αέρα με βάση τη θερμοκρασία και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με νέες λέξεις.
Τί μπορεί να κάνει ο αέρας; Μπορεί να μετακινήσει αντικείμενα. ΠΩΣ το κάνει αυτό; Είναι δυνατός! Άρα ο αέρας είναι μια δύναμη. Εάν δυσκολευτείτε πείτε τους για την Τζέσικα από τους Γκορμίτι, που είναι αρχηγός του αέρα, και πολύ δυνατή;)
Μετά αναρωτηθήκαμε τί μπορεί να μετακινήσει ο αέρας που βγαίνει όταν φυσάμε. χωριστήκαμε σε ομάδες, κάναμε τα πειράματά μας με συγκεκριμένα υλικά και καταγράψαμε τα αποτελέσματα.
Συζητήσαμε για αυτά στην παρεούλα, όπου κάθε ομάδα παρουσίασε τα ευρήματα και παρατηρήσαμε ότι δεν είχαμε όλοι τα ίδια αποτελέσματα. Γιατί, λοιπόν, κάποια ομάδα μπόρεσε να μετακινήσει την μπαταρία ενώ κάποια άλλη όχι; Τί άλλαξε; Μα φυσικά η ένταση του αέρα. Άλλοι φύσηξαν πολύ δυνατά και άλλοι λιγότερο.
Τέλος, διαβάσαμε το ακόλουθο ποίημα που βρήκα στο blog του συνάδελφου Αντώνη,
και αφού το οπτικοποιήσαμε με ζωγραφιές του δώσαμε ηλεκτρονική μορφή, για να το διαβάζουμε και με αυτόν τον τρόπο.
Αυτά για σήμερα Keep walking ;)
Και βγήκαμε που λέτε στην αυλή με τις φωτογραφικές μας μηχανές μπας και τον πετύχουμε. Και τον βρήκαμε να κρύβεται πίσω από τη σημαία, ανάμεσα στα χόρτα, στις κορυφές των δέντρων και στις λωρίδες του γκοφρέ που κρεμάσαμε.
Περάσαμε τις ανακαλύψεις μας στον υπολογιστή και αφού τις παρατηρήσαμε εκτυπώσαμε κάποιες φυτογραφίες και φτιάξαμε την “αφίσα του αέρα”.
Στη συνέχεια ρώτησα τα παιδιά πως ήταν ο αέρας σε σχέση με εχθές (σήμερα είχε βοριά και έκανε λίγο ψύχρα). Έτσι μάθαμε να διαβαθμίζουμε τον αέρα με βάση τη θερμοκρασία και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με νέες λέξεις.
Τί μπορεί να κάνει ο αέρας; Μπορεί να μετακινήσει αντικείμενα. ΠΩΣ το κάνει αυτό; Είναι δυνατός! Άρα ο αέρας είναι μια δύναμη. Εάν δυσκολευτείτε πείτε τους για την Τζέσικα από τους Γκορμίτι, που είναι αρχηγός του αέρα, και πολύ δυνατή;)
Μετά αναρωτηθήκαμε τί μπορεί να μετακινήσει ο αέρας που βγαίνει όταν φυσάμε. χωριστήκαμε σε ομάδες, κάναμε τα πειράματά μας με συγκεκριμένα υλικά και καταγράψαμε τα αποτελέσματα.
Συζητήσαμε για αυτά στην παρεούλα, όπου κάθε ομάδα παρουσίασε τα ευρήματα και παρατηρήσαμε ότι δεν είχαμε όλοι τα ίδια αποτελέσματα. Γιατί, λοιπόν, κάποια ομάδα μπόρεσε να μετακινήσει την μπαταρία ενώ κάποια άλλη όχι; Τί άλλαξε; Μα φυσικά η ένταση του αέρα. Άλλοι φύσηξαν πολύ δυνατά και άλλοι λιγότερο.
Τέλος, διαβάσαμε το ακόλουθο ποίημα που βρήκα στο blog του συνάδελφου Αντώνη,
και αφού το οπτικοποιήσαμε με ζωγραφιές του δώσαμε ηλεκτρονική μορφή, για να το διαβάζουμε και με αυτόν τον τρόπο.
Αυτά για σήμερα Keep walking ;)
Καλησπέρα, Μυρτώ! Καλώς σε βρήκα! Καταπληκτική η προσέγγιση του θέματος για τα παιχνίδια του αέρα, καθώς και η οπτικοποίηση του ποιήματος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή συνέχεια στην όμορφη δουλειά σου!
Στέλνω την αγάπη μου στο λατρεμένο μου νησί, την πανέμορφη Κέρκυρα!
Αντώνης
Να ΄σαι καλά Αντώνη για την έμπνευση;)
ΔιαγραφήΈνα απο τα πιο αγαπημένα ποιήματα στην τάξη ήταν Τα παιχνίδια του αγέρα! Γίνεται υπέροχη δραματοποίηση επίσης!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι ρε συ Μάρω έχεις δίκιο. Και παντομίμα μή σου πώ σαν προέκταση, του τύπου..." βρες τί αντικείμενο παίρνει ο αέρας". Ο ένα κάνει την παντομίμα και οι άλλοι μαντεύουν.
Διαγραφή